Nekromanti Solo2

Feuflux

omjonasson.se
Hej hopp, jag har (bergis) pratat om programmet Solo2 förut så ni vet (kanske) redan vad det är. Vet ni inte det så får ni testa det. Hur som helst så slängde jag ut de 3 äventyr jag skrivit på nätet ifall någon av er orkar ta sig igenom dem (de två första och speciellt det andra är rätt feta). Om ni orkar det så kan ni ju komma med nån kommentar eller något, typ.

http://hem.passagen.se/xeno33/solo.htm

Feuflux

omjonasson.se
vad tusen för något det ÄR

Du känner kanske till vad soloäventyr är för något? Man läser lite text till exempel:
"Du är den mäktiga trollkarlen Tublanv och har precis tagit din examen från akademin. Vad vill du göra nu?"
Sedan får man alernativ att välja mellan, t.ex.:
"1. Gå till stora torget. 2. Gå till handelsboden"
Klassiska soloäventyr kan man <a href="http://www.rollspel.com/andrarpg/solo.htm">kolla in här</a href>.

Solo2 har blandat in föremål man kan plocka på sig under äventyrets gång, färdigheter kan förekomma och dolda variabler likaså (t.ex. kan man ha en variabel som talar om ifall man besökt en viss plats tidigare). Allt detta gör det hela bra mycket mer avancerat än klassiska solo-äventyr.

Johan K

Gammal & dryg
Jaha, det där känner jag ju igen !!

Aha !
Sånt har man ju testat ju !! Fast jag fastnade aldrig för det.. Av den anledningen att jag tycker att det är skojigare att spela i grupp...

UnConnected

Veteran
Re: vad tusen för något det ÄR

verkade rätt intressant. Man får lite nostalgitrippar till den gamla Qbasic åldern..jaja, ska testa när jag hinner emellan alla tentor.

Rosen

Myrmidon

Solo2 har blandat in föremål man kan plocka på sig under äventyrets gång, färdigheter kan förekomma och dolda variabler likaså (t.ex. kan man ha en variabel som talar om ifall man besökt en viss plats tidigare). Allt detta gör det hela bra mycket mer avancerat än klassiska solo-äventyr.

Nåja... Föremål man kan plocka på sig är ju soloäventyrs-standard ("Har du en stav av brons? Ja: gå till 54. Nej: gå till 262."). Färdigheter är väl mer ovanligt, fast besvärjelser har förekommit.
Att återvända till samma plats kunde man göra redan i Fighting Fantasy-boken 'Scorpion Swamp'... fast det var ju inte särskilt dolt ("Du kommer fram till (beskrivning). Har du varit här förut? Ja: gå till...").

--
Åke

Feuflux

omjonasson.se

Nåja... Föremål man kan plocka på sig är ju soloäventyrs-standard ("Har du en stav av brons? Ja: gå till 54. Nej: gå till 262."). Färdigheter är väl mer ovanligt, fast besvärjelser har förekommit.
Att återvända till samma plats kunde man göra redan i Fighting Fantasy-boken 'Scorpion Swamp'... fast det var ju inte särskilt dolt ("Du kommer fram till (beskrivning). Har du varit här förut? Ja: gå till...").

Tja, jag har typ spelat 2 vanliga pappers-solo-äventyr hela livet så jag har ingen bra koll. Föremål har jag aldrig sett t.ex. Mina äventyr i Solo2 är uppbyggda runt en plats (3 platser i "Harmonisten") utifrån vilken (vilka) man kan gå till diverse andra platser och göra saker.

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Testat solo men jag är j-ligt svag för gamla fighting fantasy o ensamma vargen. Har samlat upp til bok 16. det finns visst drygt 30 stycken. Av nån anledning ägnar jag julaftonsmorgon åt att spela igenom ett par stycken.