entomophobiac
Low Prep High Play
Min semester börjar på tisdag, och jag har satt som mål att skriva klart ett utkast på mitt solorollspelsprojekt Mourne lagom till sista juli.
Solorollspel är alltså precis vad det låter som: rollspel för en enda spelare, utan spelledare. Ett av sätten det går att spela Ironsworn på (gratis .pdf), men andra exempel är Dark Fort (följde med första Mörk Borg Heretic) och Disciples of Bone and Shadow (kostar $7 som .pdf).
Här finns lite matnyttiga tips från Dicebreaker.
Här finns en video om att vara sin egna GM. Hela den kanalen har massor med tips och recensioner kring solorollspelande. Inklusive Ironsworn. Skaparen delar med sig av hennes egna verktyg, som är kannibaliserade från alla möjliga olika spel.
Förslag på teman, om ni har idétorka:
Själv brukar jag känna att det är belöning nog att se hur grymt kreativa folk är!
Hoppas någon nappar, trots värmen.
Sluttid för bidrag är vid midnatt första augusti 2021.
Solorollspel är alltså precis vad det låter som: rollspel för en enda spelare, utan spelledare. Ett av sätten det går att spela Ironsworn på (gratis .pdf), men andra exempel är Dark Fort (följde med första Mörk Borg Heretic) och Disciples of Bone and Shadow (kostar $7 som .pdf).
Här finns lite matnyttiga tips från Dicebreaker.
Här finns en video om att vara sin egna GM. Hela den kanalen har massor med tips och recensioner kring solorollspelande. Inklusive Ironsworn. Skaparen delar med sig av hennes egna verktyg, som är kannibaliserade från alla möjliga olika spel.
Förslag på teman, om ni har idétorka:
- Sword & Sorcery. (Den jag själv ger mig på.)
- Slumpmässig WikiPedia-länk.
- Occult Detective Fiction.
Själv brukar jag känna att det är belöning nog att se hur grymt kreativa folk är!
Hoppas någon nappar, trots värmen.
Sluttid för bidrag är vid midnatt första augusti 2021.