Men vi kan ta ett exempel:
Slår 1T20 och 2T6. Väljer vita T6, för det är snacka som gäller. Några stöddiga vakter vill mucka muntligt.
17 vs 4, 4
Dubletter etc. räknas ihop, så just nu är det 17 vs 8.
Väljer att eskalera. Lägger till 1T6. Vakterna anklagar mig för grova brott jag givetvis inte begått.
17 vs 4, 4, 3
Fortfarande 17 vs 8.
Eskalerar igen. Vakterna insisterar att jo, det är jag som är den skyldige.
17 vs 4, 4, 4, 3
Nu är det 17 vs 12. Leder fortfarande...
Fan - vi kör en Make Fateful. Visar sig att det är självaste kejsarinnan som försvunnit och de anklagar
mig för att ha kidnappat henne.
17 vs 6, 4, 4, 4, 3, 3, 2, 1
Fortfarande 17 vs 12.
Fånigt att vakterna anklagar mig för något sådant... Men är inte det där en rätt fin förgylld brosch en av dem har? Den vill jag sno...
Take a Chance. Rulla en ny d20 och behåll det lägre resultatet. Slår 19, så det är fortfarande 17 som gäller.
17 vs 12.
Äh, vi eskalerar igen och lägger till 1T6. Vakterna har fört mig till slottet där jag måste stå till svars för det jag gjort. Det är rätt dålig stämning såhär när kejsarinnan försvunnit.
17 vs 6, 4, 4, 4, 3, 3, 3, 2, 1
Lika många treor som fyror nu, men fyra är högre tre, så fortfarande 12.
Vi gör det personligt! En av vakterna avslöjar att hela grejen med kejsarinnan bara var skitsnack, för det är stewarden som vill döda mig på grund av outgrundliga men väldigt personliga anledningar. Den jefeln!
Alla vita T6:or läggs åt sidan, men lika många röda T6:or måste rullas istället (nio stycken).
17 vs 5, 5, 5, 4, 3, 3, 2, 2, 2
Så 17 vs 15 just nu.
Börjar bli lite tight, ungefär som tronsalen där jag just nu måste slåss mot alla dessa dumdryga vakter som lurade mig med en ruse om en försvunnen kejsarinna.
Eskalerar igen. +1T6.
Förstärkningar anländer, kaxiga som aldrig förr. Men eftersom de är skitkassa dussinvakter dödad jag av dem i rätt rask takt.
17 vs 5, 5, 5, 4, 3, 3, 2, 2, 2, 2
Nu är det fler tvåor än femmor, så plötsligt är det 17 vs 8. Går ju svinbra! Och vakten som försökte perforera mitt högerhöga får istället en flygtur ut genom fönstret och ett improviserat möte med kullerstenarna.
... och så fortsätter det, till dess du väljer Stand.