Nekromanti Solospel: Lösnäsans förbannelse

Nightowl

Champion
Du kommer in i Bertil Levéns omklädningshytt. Du är ett bud som kommer med ett blommogram till den berömde clownen, känd under artistnamnet Svinto. Det är märkligt tyst där inne.

"Hallå" säger du "Är det någon där?"

Dörren till toaletten står på glänt och du ser ljus där inifrån. Vad gör du?

Om du går fram och knackar på, gå til 214.

Om du ropar "Hallå!" högre, gå till 97.

Om du vill lägga blommorna på bordet och gå, gå till 163.

Erik

Man Mountainman

Storsvagåret
214

Du går fram till dörren och knackar på. Ingen svarar, men du kan höra lätta, väsande andetag där inifrån. Vad gör du?

Öppnar du dörren? Gå till 13

Lämnar du blommorna på bordet och går därifrån? Gå till 163.

Nightowl

Champion
163

När du lägger blommorna på sminkbordet lägger du märke till Svintos berömda lösnäsa som ligger där. Du lyfter upp den och tittar på den. Den skulle passa dig!

Vad gör du?

Prövar lösnäsan? Gå till 56.

Stoppar den i fickan som dricks och går? Gå till 189.

Erik

Rickard

Urverk speldesign
189

På vägen ut så stöter du på Svintos sexiga assistent Liena.. Hon ögnar dig uppifrån och ner och säger "Är det en banan du har i fickan eller är du bara glad att se mig?".. Du drar till med ett leende och säger "Det är precis vad du vill att det ska vara.. Lust att pröva på?" och slänger en arm runt omkring henne och går ut när du hör något ljud från badrummet..

Vad gör du?

Går tillbaka och öppnar dörren? Gå till 13.
Ignorerar ljudet och försöker charma upp assistenten? Gå till 28.
Testar lösnäsan på Liena? Gå till 221

Feuflux

omjonasson.se
13

Du öppnar dörren och ser till din förskräckelse en stor ödla med rosa punkfrisyr som håller på att kravla upp ur toalettstolen. Den verkar ha problem.

Om du spolar, gå till 49.

Om du hjälper ödlan upp, gå till 38.

Rising

Vila i frid
38

Ödlans sugkoppsförsedda händer kramar om dina armar medan du drar upp gestalten från toalettstolen.

"Phu, det där var en pärs!" säger du med en trött utandning.
"Yeah, pärs märs färs..." grubblar ödlan för sig själv och rätar till den rosa mohikanperuken den bär på sitt slemmiga huvud.
"Heter du något, eller kan jag kalla dig ödlis?" frågar du.
"Jag heter Ander.S"
"S? Vad är ditt efternamn?"
"Ander är mitt efternamn," svarar ödlan kort. Dess röst, tänker du nu, låter lite som när en göteborgare försöker härma västmanländska.
"Jaha, så S står för ditt förnamn. Vad är då det?" undrar du, märkbart otålig för att konversationen står och stampar.
"S står för Salam" svarar ödlan. Det tar ett tag innan du hinner konstatera det uppenbara:

"Ah... Salam Ander. Kul."
"Yeah. Kul mul ful pul..." hörs ödlan grubbla.
"Du är mycket för att rimma, hör jag." Säger du.
"Yeah. Rimma pimma simma limma... Jag tror att jag kan rimma på precis vilket ord som helst."
"Ska vi slå vad?" säger du.
"Jarå, på ett villkor - jag behöver inte välja ett riktigt ord när jag rimmar."
"Men.. vadå? Då kan ju vem som helst..." börjar du, protesterandes, men hinner snabbt bli avbruten:
"Jaha, går du inte med på det?! Kyckling! Fegis! Yellow!"
"Kalla inte mig feg, din amfibie!" utbrister du, med fradga hängandes från mungipan i en sträng upp till ögonlocken. Du hinner inte förstå att du blivit lurad när ödlan fortsätter:
"Så du går alltså med på mina vilkor? Nåväl, den som förlorar blir den andres slav för all framtid och evighet, okej?"

Du går med på dealen, mot bättre vetande. Nu har du hamnat i en riktig pärs. Om ödlan kan rimma på det ord du väljer så blir du dennes slav för all framtid och evighet! Vilket ord skall du välja?

Väljer du "Fillipinskt Hembiträde", se 220.
väljer du "Ungalungabrumpafumpa-fnuug!" se 194.
eller väljer du "Majskolv", se 4.

97

Du råkar ropa lite för högt, och blir tillfälligt döv. Tusan också.
Nå, inte mycket att göra, tänker du. Sedan svär du tyst än en gång, för det hela tycks ha varit i onödan. Inte mycket händer, om man inte räknar en lila dammråtta med vagt intressant utseende som plötsligt kommer seglande genom rummet.

Om du väntar i rummet i någon minut för att se om dövheten går över, gå till 108.

Om du prövar att ropa ännu högre (nu när du redan är döv i alla fall), gå till 12.

Om du går för att undersöka toaletten, se 2001.

Om du vill lägga blommorna på bordet och gå, gå till 110.

Om du vill undersöka dammråttan, gå till 6.

110

När du lägger blommorna på sminkbordet lägger du märke till Svintos berömda lösnäsa som ligger där. Du lyfter upp den och tittar på den. Den skulle passa dig!

Vad gör du?

Prövar lösnäsan? Gå till 56.

Stoppar den i fickan som dricks och går? Gå till 198.

Nightowl

Champion
4

"Majskolv!" säger du oförfärat.

"Bajsgolv" svarar ödlan än mer oförfärat.

Efter en lång diskussion om ifrågvarande ord faktiskt finns, vinner ödlan. Du tillbringar resten av ditt miserabla liv med att lyssna på dåliga rim och fånga flugor.

Ditt äventyr slutar här!

Erik

198

På vägen ut så stöter du på Svintos sexiga assistent Liena.. Hon ögnar dig uppifrån och ner och säger... något. Men vad? Du ser hennes fylliga läppar röra sig, och försöker frenetiskt läsa dem, men tyvärr saknar du de nödvändiga skillzen, då du ju bara varit döv i något mindre än en halv minut. Förvirrad av den ovana situationen står du och fånstirrar ett ögonblick för länge, och plötsligt ser Liena arg ut (vilket möjligen gör henne ännu sexigare). Hon spärrar upp ögonen och säger något som skulle kunna vara "Är du döv, eller?", knuffar dig åt sidan och stormar vidare mot okänt mål.

Följer du efter, gå till 204.

Står du och fånstirrar en stund till för att du inte kan komma på något bättre att göra, gå till 3.

Går du tillbaka in i logen, gå till 108.

Nightowl

Champion
221

Du försöker sätta på Liena lösnäsan, lite charmigt lekfullt sådär, men hon blir arg och skuffar undan dig. "Nej!" ropar hon och låter nästan rädd på rösten.

Om du vill be om ursäkt och försöka charma Liena, gå till 28.

Om du vill fråga varför lösnäsan skulle vara så farlig, gå till 102.

Om du går tillbaka och öppnar dörren, gå till 13.

Erik

Jambu

Swordsman
194

*För att inte förvirra visas ödlans rim efter denna punkt inom parentes*

Efter ett tags tänkande utbrister du: "Ungalungabrumpafumpa-fnuug!"
Genast kontrar det slemmiga äcklet med Kunglatungbrafunta-fnuug!"
Du börjar automatiskt fundera på svårare ord, men efter ett tag inser du en sak.
"Du rimmade ju slutet med samma slut som det ordet jag sa!" rabblar du ur dig.
"So (bow, kow)?" frågar S. Ander, "Det rimmar. (flimmar, simmar)"
"Så kan du ju inte göra!!"
"Finns inga regler om att jag inte får göra det (sket, bet)", muttrar din motståndare.
Hur kontrar du?

Om du väljer att acceptera ödlans beslut, gå till 666
Om du försöker pressa tillbaka jäveln i toaletten du hjälpte honom ur, gå till 122
Om du försöker resonera med Ander, gå till 132

Jambu

Swordsman
666

<center> generic GAME OVER

Du ser hur hela ditt liv blixtrar framför dina ögon, och bedrövad bereder du dig på döden/ett öde värre än döden/nåt jävligt tråkigt... Du inser hur tråkigt ditt liv varit, men de enda sakerna du ångrar är att du aldrig fick slutföra ditt sista uppdrag och det där som hände på scoutlägret när du var nio.

Ifall du vill börja om: dö, reinkarneras, återlev ditt liv fram till denna punkt (fast undvik att gå med i scouterna), och gå sedan tillbaka till början av äventyret. </center>

Nightowl

Champion
6

När du närmar dig dammråttan, ger den upp ett rytande pip, och flyger på dig!

Du är tvungen att slåss för livet mot den lilla tingesten!

Gå till STRID. Råttans Stridsvärde är 2, dess Uthållighet är 3.

Om du vinner utan skador, gå till 39.

Om du vinner men blivit skadad, gå till 135.

Erik

Nightowl

Champion
STRID

I vissa situationer kan du hamna i Strid i detta spel. Beväpna dig (inte du i spelet, du i verkligheten) med en vanlig tärning.

Sätt in din motståndares Stridsvärde (vilket du får i paragrafen du kommer ifrån) lodrätt i matrisen nedan. Slå tärningen och sätt in den vågrätt.

Värdet till vänster om snedstrecket är hur striden påverkar din Uthållighet. Värdet till höger är hur den påverkar din motståndares.

Din Uthållighet i början av varje strid är 6. Din motståndares Uthållighet visas i paragrafen du kommer ifrån. Om din Uthållighet går ned på 0 har du förlorat striden. Gå till 666.

Om motståndarens Uthållighet går ned på 0 har du vunnit striden. Gå tillbaka till paragrafen du kom ifrån.

Om bägger går ned till 0 i samma omgång har du vunnit striden, men blivit skadad när du gjorde så. Gå tillbaka till paragrafen du kom ifrån. Det kommer att finnas ett särskilt resultat eftersom du blivit Skadad.

SV/t61 2 3 4 5 6
1-1/-1 0/-1 0/-2 +1/-2 +1/-3 +2/-3
2-1/0 -1/-1 0/-1 0/-2 +1/-2 +1/-3
3-2/0 -1/0 -1/-1 0/-1 0/-2 +1/-2
4-2/+1-2/0 -1/0 -1/-1 0/-1 0/-2
5-3/+1-2/+1-2/0 -1/0 -1/-1 0/-1
6-3/+2-3/+1-2/+1 -2/0 -1/0 -1/-1
(Den är ful och jag suger, OK? Jag har redan ödslat nog tid på den här dumma pseudotabellen. :gremfrown:)

Man Mountainman

Storsvagåret
220

"Filippinskt hembiträde", slänger du ur dig. Ödlan svarar, utan att blinka, "gillipinskt bembiträdaaaAAJ!" Ödlans säkra rim avbryts abrupt när toalettlocket plötsligt faller ned och slår honom på svansen. Han blåser ömkligt på den svullna svanstippen, men du är desto gladare.

"Haha!", säger du. "bembiträdaj rimmar inte alls på hembiträde. Du är min slav för resten av livet!"

"Det räknas inte!" säger ödlan. "Du såg ju att jag blev sårad!"

"Sårad eller inte! Du uppfyllde inte vadet, så du förlorade. Det är bara att stå ditt kast!"

"Aldrig!" utropar ödlan, och innan du vet ordet av har han kastat sig in i duschkabinen, där han tar ett fast grepp om värme- och strömningsreglaget samtidigt och vrider dem båda tills det säger "klick". Den bortre väggen i badrummet svänger plötsligt in och avslöjar en trång grottgång som försvinner nedåt. Ödlan kastar sig in i öppningen och försvinner skrattande nedåt.

Vad gör du?

Följer du efter ödlan? Gå till 404!

Ger du upp, lämnar blommorna på bordet och går därifrån? Gå till 163!

Nightowl

Champion
49

Du försöker spola ned ödlan. Skrikande på hjälp fastnar ödlan i toaletten. Skitigt vatten sprutar mellan dem. Plötsligt brister ett rör och det börjar forsa ut vatten på golvet.

Vad gör du?

Springer du därifrån, gå till 100.

Vill du försöka leta upp en vaktmästare, gå till 130.

Erik

Feuflux

omjonasson.se
130

Du letar förtvivlat under badrumsmattan och bakom papperskorgen efter en vaktmästare, utan framgång. Du ger upp när dina fötter börjar bli blöta. I samma ögonblick kommer en vaktmästare inspringandes in i rummet.

"Som jag har letat efter sig säger han" säger han med andan i halsen.
- Jaha, umm... jaha? svarar du övertygande och bestämmer dig sedan för att spela med.
"Jag lovar att fixa röran här om du bara sväljer en av de här tabletterna." Han håller upp ett rött och ett blått piller. "Om du tar det röda pillret så håll dig borta från Liena. Hon är helt tokig. Om du tar det blå pillret så kommer det att kännas bra i halsen eftersom det är en halstablett."

Om du vill ta det röda pillret, gå till 256
Om du vill ta det blå pillret, gå till 127

Feuflux

omjonasson.se
28

Om du nyligen har tagit ett rött piller. Läs den röda texten. Annars läser du den svarta.

- Så... hur dags slutar du jobba? frågar du Liena med ditt sexigaste leende påkopplat.
Hon fortsätter att stirra på dina byxor och plötsligt blir du nervös. "Kom med här" säger Liena och släper oväg dig mot en skrubb. Du kämpar emot men har inte ens chans. Sedan händer en massa omtumlande grejer och du tappar medventandet. När du vaknar ligger du bakom Konsum och dina byxor saknas. Du har misslyckats (med vad du nu pysslade med), men jäklar vad kul du hade. Äventyret slutar här.

- Så... hur dags slutar du jobba? frågar du Liena med ditt sexigaste leende påkopplat.
"Halv 5."
- Vad gör en sexig tjej som du på ett sunkigt ställe som det här?
"Jobbar."
- Jag har tappat mitt telefonnummer, kan jag få ditt?
"Njae..."

Om du vill böna och be om Lienas nummer, gå till 69.
Om du ger upp och går iväg, gå till 171.