Hej forumet, jag vet att vi har pratat om solospel och tidsvariabler, men jag lyckas inte hitta det jag letar efter. Ni får lite allmänna forumssololänkar så ni kan läsa på om fenomenet solospel istället: tråd 1, tråd 2, tråd 3 och tråd 4.
Det jag tänkt på nu är att göra ett solospel med rullande tid, dvs att man vid varje paragrafbyte adderar X antal minuter till ingame-tiden. Ex: det tar 20 minuter att gå från torget till helaren, så om du har fightats med torgmonstret på paragraf 18, behöver helas och går till paragraf 44 för att snacka med helaren så läggs 20 minuter till klockslaget. Var klockan kanske 16.50 är hon nu 17.10 och helaren har hunnit gå för dagen. Oflyt!
För tanken är givetvis att alla ställen ska vara olika beroende på när man besöker dem. Besöker man kyrkogården på dagen kan man prata med vaktmästaren och få reda på intressant skvaller och besöker man kyrkogården på nätterna dräller det av zombier att döda.
Det jag hade i tanken (jag räknar givetvis inte med att någonsin få det hela färdigt) är att göra ett spel där man är vampyrjägare, där du hela tiden (åtminstone i början innan man blir mäktig och får coola reliker och så) har tidspress att hålla dig borta under nattetid när vampyrerna är igång. På dagarna är de försvarslösa och kan dödas om du bara lyckas hitta deras kistor. Eller nåt åt det hållet.
Nu ska jag bara komma på nån ordentligt plot och coola grejer man kan hitta under äventyrets gång och mosa vampyrer med. Om inte ni tänker göra det åt mig förstås... *bedjande ögon*
Det jag tänkt på nu är att göra ett solospel med rullande tid, dvs att man vid varje paragrafbyte adderar X antal minuter till ingame-tiden. Ex: det tar 20 minuter att gå från torget till helaren, så om du har fightats med torgmonstret på paragraf 18, behöver helas och går till paragraf 44 för att snacka med helaren så läggs 20 minuter till klockslaget. Var klockan kanske 16.50 är hon nu 17.10 och helaren har hunnit gå för dagen. Oflyt!
För tanken är givetvis att alla ställen ska vara olika beroende på när man besöker dem. Besöker man kyrkogården på dagen kan man prata med vaktmästaren och få reda på intressant skvaller och besöker man kyrkogården på nätterna dräller det av zombier att döda.
Det jag hade i tanken (jag räknar givetvis inte med att någonsin få det hela färdigt) är att göra ett spel där man är vampyrjägare, där du hela tiden (åtminstone i början innan man blir mäktig och får coola reliker och så) har tidspress att hålla dig borta under nattetid när vampyrerna är igång. På dagarna är de försvarslösa och kan dödas om du bara lyckas hitta deras kistor. Eller nåt åt det hållet.
Nu ska jag bara komma på nån ordentligt plot och coola grejer man kan hitta under äventyrets gång och mosa vampyrer med. Om inte ni tänker göra det åt mig förstås... *bedjande ögon*