skulle det inte vara ball med ett litet program med gui där man kunde se schematiskt hur flödet såg ut?
ett program lagrar noderna och vägarna på fil så man kan editera.
När man är klar kompilerar man filen och får ut ett färdigt formaterat solospel i textformat (eller html, eller latex eller nåt).
Programmet fixar att numerera paragraferna med lagom avstånd å sånt.
zoomar man in mycket kan man läsa texten i paragraferna.
Zoomar man ut mycket ser man bara små boxar med lite ikoner (du blir skadad-ikonen, rulla tärning-ikonen, du är död-ikonen osv). Man ska kunna zooma ut så att man får överblick över allt.
jag har många gånger funderat på ett sånt program när jag genomlidit taffliga försök att skapa solospel (det brukar dö efter femton paragrafer).
ett program lagrar noderna och vägarna på fil så man kan editera.
När man är klar kompilerar man filen och får ut ett färdigt formaterat solospel i textformat (eller html, eller latex eller nåt).
Programmet fixar att numerera paragraferna med lagom avstånd å sånt.
zoomar man in mycket kan man läsa texten i paragraferna.
Zoomar man ut mycket ser man bara små boxar med lite ikoner (du blir skadad-ikonen, rulla tärning-ikonen, du är död-ikonen osv). Man ska kunna zooma ut så att man får överblick över allt.
jag har många gånger funderat på ett sånt program när jag genomlidit taffliga försök att skapa solospel (det brukar dö efter femton paragrafer).