Galdermester
Warrior
Istedet for å spille eventyr kontinuerlig slik at rollepersonene
utvikler seg nesten kun ganske ensrettet som "eventyrere",
så tror jeg at det kan være bra og spille litt "solospill" innimellom.
Slik kan presten gjøre sine plikter og tjenester, magikeren
forske og studere, og gladiatoren kan søke lykken på
arenaen for å vinne ære og berømmelse..
Uten slike solospill så er det jo for eksempel vanskelig for
magikeren og presten og stige i gradene, eller tilegne seg ny
kunnskap.
Utover fordelen med at rollepersonene blir mer individuelle og
får en mer "levende" historie, så tror jeg at det kan være lett
og få igang mer "personlige" kampanjer ved bruk av
dette "virkemiddelet".
Altså en planlegger et kort spillemøte etter hva den enkelte
spilleren har lyst til og bruke tiden til, og spiller kanskje noen
enkelte hendelser utifra det.
Er det noen som har noen synspunkter på dette?
Det jeg egentlig lurte på var om noen hadde forslag på tilfeldige hendelser?
Altså en slags møte-/hendelsestabell for solospilling.
Kan for eksempel være: utsatt for ran, lommetyveri. brann
der de oppholder seg, besøk av tidligere bekjente osv.
utvikler seg nesten kun ganske ensrettet som "eventyrere",
så tror jeg at det kan være bra og spille litt "solospill" innimellom.
Slik kan presten gjøre sine plikter og tjenester, magikeren
forske og studere, og gladiatoren kan søke lykken på
arenaen for å vinne ære og berømmelse..
Uten slike solospill så er det jo for eksempel vanskelig for
magikeren og presten og stige i gradene, eller tilegne seg ny
kunnskap.
Utover fordelen med at rollepersonene blir mer individuelle og
får en mer "levende" historie, så tror jeg at det kan være lett
og få igang mer "personlige" kampanjer ved bruk av
dette "virkemiddelet".
Altså en planlegger et kort spillemøte etter hva den enkelte
spilleren har lyst til og bruke tiden til, og spiller kanskje noen
enkelte hendelser utifra det.
Er det noen som har noen synspunkter på dette?
Det jeg egentlig lurte på var om noen hadde forslag på tilfeldige hendelser?
Altså en slags møte-/hendelsestabell for solospilling.
Kan for eksempel være: utsatt for ran, lommetyveri. brann
der de oppholder seg, besøk av tidligere bekjente osv.