Nekromanti Sommargåtan

Basenanji

Postd20modernist
Tröttnar ni så läs inte

Ok, så vad tycker jag då?

I Eksems tråd så har ju han klarlagt med önskvärd tydlighet att han inte ville diskutera det som jag trodde kunde vara ett bra tips. Fine. Alltså tänker jag inte i detalj förklara vad jag tycker iden tråden.

Däremot kan jag tänka mig att det på ett forum tillhör avdelningen 'dålig etikett' att avsiktligt svara på något som frågeställaren inte vill ha svar på. Så långt är jag med och förstår. Alltså ska jag i fortsättningen låta bli att svara som jag gjorde i tex Eksems tråd.

Men jag tycker faktiskt att det inte är så farligt om någon skulle gå på tvärsen när jag skriver inlägg.
Det här inlägget fick rätt...sval respons. :gremwink: :gremgrin:

Låt oss säga att någon nu tyckte att jag skulle komma längre genom att byta spelsystem till GURPS Illuminati; tja, då har man ju inte gått mig till mötes vad min fråga beträffar men å andra sidan gett mig ett råd för att hjälpa mig Så Rollspels-Basse tycker att om avsikten är att hjälpa, tja då kan man få gå på tvärsen och svara lite annorlunda än vad forumsetiketten säger.

Men det är ju vad jag tycker. :gremshocked: :gremgrin:
Och jag är inte riktigt så uppblåst att jag tror att alla tycker som jag utan insikten efter den här diskussionen är att man ska läsa vad folk verkligen vill ha svar på och ge fan i allt annat. :gremwink:

Jag kan tänka mig att det handlar litegrann om integritet- man vill liksom inte ha skrivet på näsan vad som är bra för en, eller hur? Kanske är jag inte riktigt så känslig för det där. Jag vet ju någonstans att hur mycket folk än försöker skriva mig på näsan vad de tycker är rätt eller fel, så avgör jag själv ändå i slutändan. Jag bjuder gärna på att folk svarar på ett oväntat sätt. Ibland tror jag tom att det är bättre att någon säger till mig: "Basse, du kanske vill göra den där världen och så, men ska du få fram den där känslan borde du nog välja GURPS Illuminati, för när jag provade så visade det sig att det var en bra lösning!"

Liksom, att någon föreslår en ny, främmande och knäpp musikstil/instrument/favoritgitarrsolo hindrar ju inte mig ifrån att säga:
"Visst, men efter närmare betraktelse så tror jag att jag...skiter fullständigt i ditt råd!"

Jag vet inte om jag kan förklara bättre än så här.
Jag har fått rätt mycket stryk i den här tråden, poängen har gått fram och nu är det väl dags att gå vidare.

Keep rockin' :gremwink:

/Basse