Nekromanti Sommerlund svärdet..

Fire_Flame

Veteran
Har nu kastat mig in i bok tre i serien om ensamma vargen.. Vet nån här om man får behålla Sommerlundsvärdet som man skaffar sig i Eld över vattnet när man spelar Kaltes grottor ??

Jarl

Hero
Man får väl behålla det svärdet hur länge som helst (såvida man inte blir av med det genom händelser i boken). I alla fall så är svärdet rätt användbart genom hela serien och (av en ren slump) särskilt i bok 12 :gremsmile:

Snurgla

Veteran
Re: Sommerlund svärdet.. (spoiler)

Njae... en hemlighet är att sommersvärdet iofs ger dig tunga plus i strid... men de tuffa striderna blir ofta motsvarande ännu tuffare om du har det. Å andra sidan slipper du fundera över vapen som funkar i striderna.

Fire_Flame

Veteran
Re: Sommerlund svärdet.. (spoiler)

Njae... en hemlighet är att sommersvärdet iofs ger dig tunga plus i strid...
Fattar inte riktigt.. Har aldrig sett det som en hemlighet det står ju i Eld över Vattnet att den ger 8+ på SP..

Rising

Vila i frid
Vet nån här om man får behålla Sommerlundsvärdet som man skaffar sig i Eld över vattnet när man spelar Kaltes grottor ??
Yeah, och det crappar så oerhört hårt att man måste ha det där djävla sommerlundsvärdet för att ha en vettig chans i stort sett alla ensamma vargen-böcker. I min favvosolospelsserie; Tigerns Väg, så kan man i första boken lära sig Kwons Slaga, men den är inte på långa vägar lika nödvändig som sommerlundsvärdet. Det blir aldrig irriterande att sakna Kwons Slaga, men att sakna sommerlundsvärdet är verkligen ren, spelmässig dynga.

Jag hatar sommerlundsvärdet.