Nekromanti SoR biljetter säljes!

D4rkchild

Veteran
Hej , jag har 4 biljetter för mycket till premiären av Sagan om Ringen på palladium i Göteborg (/images/icons/grin.gif)och skulle nu vilja sälja dessa.
Det är balkongbiljetter och de sitter brevid varandra.
Pris?
400 kr (styck) och uppåt...
remiären är kl 00.01 19/12
Intresserade bör höra av sig till mig via epost.
Betalningssätt?
Tja, ni får helt enkelt åka hem till mig med pengarna. Vill inte skicka dem via post eftersom det är osäkert för båda parter.

/Bobo Malmström

seinet

Swashbuckler
Vad kommer det sig att du inte kan gå själv (eller om det nu var någon annan som hade problem med att gå). För om du köpt dem bara för att sälja tycker jag f*n mig inte någon skall köpa, det är urusel stil.

/Seinet Wintermute - Kommer gå på filmen när det lugnat ner sig lite...

<font size="3">Klaga INTE på Offensiv!</font>
<font size="1" color="#646464">Vi vill se RipperDoc äta sina kängor.</font>

Dilandau

Myrmidon
Och det motiverar ett prispålägg på 300%? Eller hur! Du är inget annat än en simpel ockrare.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Ta det lugnt...

...jag tror inte det kommer vara någon som köper det för 300:- så du behöver inte vara orolig...

chrull

Stockholm Kartell
Re: Ta det lugnt...

folk har bjudit över 3000 för biljetter i stockholm..

chrull

Ackerfors

Alas, your rapids!
Re: Satan...

Vissa har ju lite strängare budget och får lite på att mormor är givmild så man får en biljett...
Fast jag tror inte det är värt 300:- för en premiär-biljett iaf...

LÄNGE LEVE MORMOR!!!

Hasse

Hero
Oootroligt

"Även om det är Ringen så kan jag faktiskt inte förstå att man är beredd att ge så mycket för en biljett. Det är att ta i lite (en hel del) faktiskt."

Håller med det som gör det än mer fantastiskt i mina ögon är att det är en biofilm, förvisso premiär me vaddå, dvs man kommer ha alla dagarna i veckan under flera månader(troligen) framöver på sig att gå och se den. Så som sagt, jag fattar inte hur man kan vara beredd att betala 3000:- kronor för en biljett som man kan få till normalpris lite senare. Hade det varit så att filmen endast visades under en dag så hade jag kanske kunnat föstå priset lite mer men inte nu.

D4rkchild

Veteran
Jag tänker absolut inte försöka övertala dig att köpa om det går emot dina principer eller något annat. Varför jag vill ha så mycket är att jag redan fått bud runt 300-400 och ville se om det fanns fler som också var intresserade.
Jag kan förstå om folk tycker att det är oetiskt att ta mer betalt men man kan också tänka på att jag och mina vänner (varav två pers också säljer biljetter som blivit över när man gett till vännerna) låg utanför palladium i 32 timmar. Och man kan se det som att vi tar betalt för vårt arbete (rätt usel timpeng faktiskt) vilket kan bemötas med att vi var där frivilligt på vår fritid och dessutom borde det vara nog med att se filmen på vilket jag kan svara att man även är man jobbar så gör man det frivilligt och på sin "fritid" (man måste ju inte jobba, även om man antagligen får en ekonomisk kris på sig /images/icons/smile.gif). Och jag behöver faktiskt pengar ganska så akut så jag är också beroende av att få dessa biljetter sålda.
Denna diskussion kan som ni se fortsätta i all eveighet och jag tror inte att någon kommer att ändra åsikt. Om nån ni vill ha en sådan debatt så visst men jag tycker att det är ganska onödigt.
Och till svar på dem som säger att det är omoraliskt så kan jag bara svara att ja, visst kan man kalla det omoraliskt men anledningen till att jag annonserar här är att jag vägrar att sälja biljetter till överpris till mina vänner och de som jag har gett biljetter till som jag känner har fått dem till inköpspris (jag tycker iaf att det är mer omraliskt att sälja dyrt tillde jag känner (som alla har dålig ekonomi) än att sälja till en främling som kan ha jätte goott om pengar (annars vill man antgalgien inte köpa). Jag ser det som att ta betalt förr sitt arbete och ni som ocker och det har ni ju rätt till. Men får jag fråga vad ni de kallar de som i stort sett gör samma sak men som säljer arbetet av andra människor istället, vad kallar ni aktieägare? Jag har ju iallafall utfört arbetet själv om man säger så.

/Bobo som inte orkar diskutera mer för tillfället, köp om ni vill.....

P.S: Apropå priserna i Stockholm så gick biljetterna i Oslo för 30 000 kr men då skall iofs kungafiamiljen vara närvarande...

Dilandau

Myrmidon
Om du och dina vänner var så dedicerade att ni låg i 32 timmar utanför biografen finner jag det märkligt att så många av er prioriterat bort biobesöket.

Hur som hellst är det knappast att kalla "arbete" att ligga utanför en biograf i några timmar. "Jobbigt" möjligtvis, men knappast "arbete". Eller kände du att du behövde prestera väldigt mycket där i kön? Komigen, pysen, du är löjlig. Du kan ju åtminstone försöka komma med förklaringar som inte är absurdt löjliga! "Jag ser det som att ta betalt för mitt arbete"... AHAHAHAAHAHAHAHAHAH ... det är fan för mycket.

Du kan ursäkta dig hur du vill men det ändrar inte på det faktum att ockrare, enligt Dante Alighieri, brinner i helvetet i all evighet. Krypandes, vill jag minnas.

Dilandau

Myrmidon
Re: Oootroligt

Exakt. Är det värt 2905 kr att få se en film "först"? Det är löjligt, sjukt och fel.

Ymir

Liten kantbaron
Re: Folk är idioter.

Bevisar bara min tes: Folk är idioter. Man kan sannerligen inte vara normalt funtad om man betalar 3000 spänn bara för att få gå på premiären av en film som inte ens lär vara särskilt bra. Liv Tyler, liksom. Oj, wow. Gräddan av skådespelareliten. *not* :)

- Ymir, som inte förstår sig på den totala Sagan Om Ringen-hysterin. Varför går alla runt och tror att den kommer att vara något jävla mästerverk? Mer upphaussad film får man leta efter...

Re: Oootroligt

Njae.. Alla har ju sin passion...Så låt de som tycker om dylikt få göra detta utan gnäll ...
Själv skulle jag icke betala den summan, även om filmen kommer att ses, och det på bio.

Quan'talis

Swashbuckler

Liv Tyler, liksom. Oj, wow. Gräddan av skådespelareliten. *not* :)

Jo, men om man tänker på vad Arwen faktiskt gör i böckerna så är det knappast en karaktärsskådespelare som behövs… Jag menar, att sitta någonstans och se alvisk ut ska hon väl klara?

Rickard

Urverk speldesign

Tänkte skriva ett eget inlägg som också sade att det fanns idioter men tyckte inte att det gav något.. Kan nu i.a.f. skriva något mer för...

..."Varför går alla runt och tror att den kommer att vara något jävla mästerverk? Mer upphaussad film får man leta efter..."
Mer finns det nog ingen men Harry Potter-filmen hos de yngre (antar jag) och den nya (#1) SW-filmen hos de äldre var nog lika "upphaussad".

/[color:448800]Han</font color=448800> som antar (men hoppas inte) att SoR kommer bli en SW-flopp

D4rkchild

Veteran
Ocker?

Visst, både du och jag har vädrat våra åsikter.
Du ser det som ocker och jag kan hålla med om att man kan ge det den bemärkningen (om man också kallar priset på Nike skor för ocker eftersom dessa kostar tillverkaren 7 öre och säljs med ett prispålägg på ca: 10 000 % liksom alla nadra varor som säljs, en fråga: driker du cola? Tänk dig prispålägget på den drycken..... jämfört med dessa är det ganska dumt att kalla detta ocker eftersom jag faktiskt behöver pengarna men det tror jag inte ägaren av Nike gör).

Om vi nu skall diskutera detta så tycker jag att vi tar det via epost eftersom jag anser att detta forum är för långsamt för långa diskusionner, köp om du vill, annars inte.....

och förresten så köpte alla de som låg där med mig biljetter liksom alla andra framför mig (såg ingen som gick hem) men de som inte fick ligga där köpe jag åt (de som kom ner och gav mig choklad och frukost)... de vars biljetter jag säljer visste inte att de inte kunde komma på biopremiären och de var inte där ochm sov med mig för att de inte kunde.