Nekromanti SoR extended versions

Saxifrage

Hero
Jag noterar att en DVD-box med alla tre Sagan om Ringen-filmerna finns att få för en billig penning på CDON. Dock inte de förlängda versionerna. Min fråga: vad är skillnaden mellan "extended version" och standardversionerna? Är det värt att pynta mer för att få extended-varianten?

Pom

Swashbuckler
Gillar man det hela är det absolut värt det för FotR och TTT åtminstone. Mer av det som finns böckerna finns med, vissa saker får mer djup och förklaras bättre än i bioversionerna. Filmerna är ju ändå såpass långa att några minuter till inte gör någonting.

För RotK är jag mer kluven till förlängda. Flera riktigt bra scener har tillkommit, men också en längre sekvens som tillför slapstick och tönteri till en ursprungligen både laddad och stämningsmättad miljö.

En symmetrisk fördel med att ha förlängda av alla tre är att den totala längden för dem då blir 666 minuter.

Krille

Super Moderator
"Min fråga: vad är skillnaden mellan "extended version" och standardversionerna?"

Drygt två timmar.

De förlängda versionerna innehåller mycket mer, som ger personerna mer djup och gör handlingen tydligare. Framförallt The Two Towers och Return of the King vinner en hel del på de där extra 44 respektive 50 extra minutrarna film man får.

Exempelvis så får Éowyn mycket mer utrymme i The Two Towers, och Return of the King lider kraftigt av att den är hårt nerklippt i bioversionen. Det är mycket bättre flyt i den förlängda Return of the King.

"Är det värt att pynta mer för att få extended-varianten?"

Ja.

Feuflux

omjonasson.se
Kom precis på att jag inte sett långa versionen av Knugens Återkomst... men vad gäller de båda andra tyckte jag bättre om de längre versionerna. Så jag stämmer upp i hyllningskören till beslutet att köpa dom.

Johan K

Gammal & dryg
Det ensa asvaet på vad skillnaden är har du fårr...
Dock så skulel jag köpa dessa filmer omelebumms & det utan att tvka ett ögonlock ! :gremlaugh:

PAX

Jordisk Äventyrare
Ja det är värt pengarna om du gillade bioversionerna och vill ha mer...

Själv är jag nästan förvånad över att bioversionerna sålts över huvud taget. Men någonstans ska ju pengarna håvas in...

Ett tips!

Spana in Tradera. Box med de tre förlängda versionerna ligger just nu på 330:-