Nekromanti Sorteringsordning i trådvy

Snow

Swashbuckler
Först av allt: Superarbete med uppgraderingen!

Jag älskar redan "Bevakade forum". Och att layouten använder hela min skärm är också bäst. (Den är snyggt funktionell också.)

Det är bra att trådarna bumpas. Men när man kollar en tråd i trådad vy så är sorteringen omvänd mot hur det var innan. Nyaste deltrådarna kommer längst ner. Jag tycker att det blir mer konsekvent att sortera omvänt. Lättare att få syn på nya deltrådar. Det känns som en lätt inställning att ändra om man vill. Och det vill vi väl?

Gardener

Champion
Jo, det känns lite bakvänt jämfört med hur det var innan. Men är det inte mer vettigt? Allt nytt läggs till i slutet?

Tror det var en förändring som gjordes i systemet därför att det funkar så i alla andra trådade system och folk som kom till UBB.threads blev helt tokiga.

Tyvärr är det ingen inställning utan det skulle kräva omkodning av uthämtningen av trådar. Och jag är inte riktigt beredd på att bege mig in och hacka i det. Äldre versioner av forumet har jag haft full koll på utan och innan, men nu är så mycket ombyggt så det är som att lära sig ett helt nytt system. Dessutom vill jag undvika att ändra i koden så långt det är möjligt.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Jag reagerade också på det nya sättet att sortera inläggen på. Till viss del är det naturligtvis en ren vanesak, men i alla fall långa och tunga trådar blir besvärligare att följa om man ständigt måste scrolla förbi en massa andra inlägg.

Johan K

Gammal & dryg
<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Först inskickad av: Gardener</div><div class="ubbcode-body">Jo, det känns lite bakvänt jämfört med hur det var innan. Men är det inte mer vettigt? Allt nytt läggs till i slutet?</div></div>

För min del så känns det lite väl bakvänt att allt nytt kommer längst ner. För min del så känns det mest naturligt att det som är nyast, kommer längst upp..

Snow

Swashbuckler
<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Först inskickad av: Gardener</div><div class="ubbcode-body">Jo, det känns lite bakvänt jämfört med hur det var innan. Men är det inte mer vettigt? Allt nytt läggs till i slutet?

Tror det var en förändring som gjordes i systemet därför att det funkar så i alla andra trådade system och folk som kom till UBB.threads blev helt tokiga.

Tyvärr är det ingen inställning utan det skulle kräva omkodning av uthämtningen av trådar. Och jag är inte riktigt beredd på att bege mig in och hacka i det. Äldre versioner av forumet har jag haft full koll på utan och innan, men nu är så mycket ombyggt så det är som att lära sig ett helt nytt system. Dessutom vill jag undvika att ändra i koden så långt det är möjligt. </div></div>

Hmm... jag trodde det skulle vara lite lättare än så. Man får väl vänja sig. Det är nog en bra filosofi att ändra så lite som möjligt i koden... så kanske det inte tar år till nästa uppgradering :gremsmile:

Genesis

Ni dés ni maître
Det är ju egentligen mer logiskt att nytt kommer längst ned. Inlägg hamnar ju under de inlägg de är svar på, i alla fall. Nu blir det enklare att följa en utväxling, eftersom svar som kommer in senare på inlägg mitt i utväxlingen inte "bryter av" kedjan, om någon fattar vad jag menar.

Men visst känns det udda just nu.

Gardener

Champion
Det är förhoppningen, desto mindre som är ändrat desto lättare är det att uppgradera.

Fast jag har också tänkt sätta upp ett system för att hantera ändringar, så det ska bli ganska enkelt att uppdatera.

Snow

Swashbuckler
När man kommer från "Bevakade forum" där det nyaste är överst så måste man ställa om hjärnan på att det nyaste är längst ner. Rätt eller fel? annorlunda är det iallafall.

Men man vänjer sig nog på några veckor.

Jag har själv suttit med sviterna av kraftigt anpassade system som uppgraderats dåligt, så jag förstår Gardeners huvudvärk. :gremsmile: