Nekromanti Soulpower rases

drakponken

Veteran
Altså en "ganska" meningslös diskussionstråd om de raser med högst plus i PSY och VIL (drakar undantagna, om ni inte vääldigt gärna vill ha med dem). Här är min lista:
Kamorf:+10(+6/+4)
Bergstroll:+8(+2/+1t6+2(6)
Drezin äldste:+8(+4/+4)
Koyn-baara:+8(+2/+6)
Tomte:+8(+2/+6)
Drezin undergörare:+7(+3/+4)
Drezin:+6(+2/+4)
Ulv:+5(-1t6+3/+1t6+2
...

Poseur

Swashbuckler
Och vad är det du vill diskutera?
Jag menar, nog har vi alla någon gång gått igenom attribut moddarna för olika raser och tyckt dom varit "orättvisa".

/poseur, trött och undrar.

drakponken

Veteran
Nej inte attributen, raserna; kultur och varför de är de mentalt starkaste i mundana, typ gener magisk påverkan etc.

Regmolar

Swashbuckler
Ett tips är då att säga det i det inledande inlägget; det blir lättare en diskussion och inte en "vad är det du försöker säga?"-tråd :gremwink:

Men för att dra igång det hela: varför blandar du PSY och VIL? De enda de har att göra med varandra annat än yrkesmässigt (vilket ju ibland följer sina egna regler) är väl att de är mentala attribut? Ganska korkade men viljestarka monster finns det väl rätt gott om...

Och hur kan du _inte_ har med sagitaurerna? De snittar ju på PSY 15 och VIL 18, förutom att de är bland Mundanas coolaste varelser ^^

drakponken

Veteran
Därför att jag bara har bestialiska folk och alltså inte vet ett skit om sagotaurerna.

Ursäkta den flummiga starten, jag hade lite bråttom.
Jag tog med PSY och VIL för att det är de attribut som enligt mig besttämmer soulpower(motståndskraft mot ej fysiska saker)

Och du har fel tomtarna och ulvarna är mundanas coolaste varelser, särskilt tomtarna :gremwink: