Nekromanti Spansk parlör

Den dära...

Veteran
Äntligen är forumet är uppe igen.
Jag briste rut i ett glädjetjut värdig den galnaste kofösaren:

YIPPIE!

Nu kan jag äntligen be er alla om en tjänst.

Jag har märkt att en spans parlör vore en underbar stämningshöjare till min Arizonakampanj.
Eftersom de enda spanska fraserna jag själv känner till är:

viva la liberedad
comprendo
olé

...skulle jag med glädje vilja ha mer exempel på bra och nyttiga ord och fraser. Gärna lite vanliga rollpselsfraser som "vill du dansa" eller "rör ni er så skjuter vi"

Storuggla

Champion
De enda fraser man behöver för att klara sig i en spansktalande världen:

Una cervesa grande por favor,
Ésa es mi pluma,
Una anguila grande en una bicicleta,
Hugo Chavez es un hombre hermoso,
Humor Amarillo,
Su barba me recuerda las lluvias en mi ciudad natal.

Mer än så behövs inte. Och om inte det duger... Babelfish!

Storuggla, Iron Chef Michiba!

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Nej, nej, nej! Inte Babelfish! :gremooo:

I alla fall inte om du vill ha någon som helst sanningshalt i det du tror att du säger. En bättre länk är följande:

http://lexin.nada.kth.se/sve-spa.shtml

Där kan du slå upp en del spanska ord. Det hjälper inte med verbböjningen alls, men du får i alla fall mer korrekt meningssammanbyggnad än attanvända dig av Babelfish.

Organ

Out of time, out of mind
Ce mueso daneda el chiapinino, ti mora de nadeo por favor. "Jag har glömt allt. Var vänlig och led mig till en frisör."

Si muchas di fenestra del topo? "Vad kostar den uppstoppade geten?"

Mio madre del grenada cin del arto, opo can triogon. "Jag betalar gärna för ett glas vatten, bara det är stort."

Ma pollo! "Släpp mig!"

Este del guapo, mi porco rosso a mio. "Ring polisen, jag har blivit förtalad."

Ma punto grandioso este con luche de scipio della marma. "Jag måste vara på tågstationen inom en timme."

El conto de bastarda e totalo puta grande. "Jag älskar min mamma."

Cievo morta del piego san simplicitas. "Ett kvarts kilo blandfärs tack."

Tievo del mucho, del monde apua, a giamental da noche. "Att vara eller inte vara, det är frågan."

Con muerto y toledo de pueblo de Catalania? "Är männen som vill döda mig katalaner?"

Mer än så behöver man vanligtvis inte.

/Anders

Den dära...

Veteran
Nu är i för sig min spanska lite ringrostig men stämmer verkligen översättningarna

Ma pollo! "Släpp mig!"

... betyder inte det där "min kyckling"?

El conto de bastarda e totalo puta grande. "Jag älskar min mamma."

.. vet inte riktigt vad dte blir men jag känner igen orden oäktning, och total jättehora...

Jag är förvirrad :gremconfused:

Robert Jonsson

Nej, du ska nog inte lita på alla översättningar där. Min spanska är väldigt rostig, men jag reagerade också på orden vid ett par ställen. Låter snarare som de där fraserna du får lära dig skall betyda "Hej! Du är vacker!", men som egentligen betyder "Jag rånade din mor och åt upp din farsa!" :gremtongue:

Organ

Out of time, out of mind
Mina herrar!

Ni har ifrågasatt inte bara min spanskaförmåga, utan även min heder. Denna skymf kan endast rättas med blod.

Ni är härmed uppmanade att i morgon vid gryningen infinna er bakom cykelskjulet, medtagandes en sekond, en vit skjorta och antingen en pistol eller valfritt blankvapen.

För att detta skall gå fram med all tydlighet tar jag det även på spanska:

"Signores!

Tu escorpinades de me honore y me profiocinade de espanol de habla. Una grande humiliacione de uce sangua te de restade.

Tu estad de recuastade moro de sole unca reverse fronto de casa de bicicleta, te dio una scondo, una sarca blanca te uno pistolo que toledo de tu coice."

/Don Anders

Robert Jonsson

Det där såg mindre fejkat ut på spanska än de tidigare meddelandena. Behagar herrn driva med oss? :gremwink:

Den dära...

Veteran
WOW!

Cabbalero jag är bara en simpel vaquero som vill förbättra mina lingvistiska egenskaper. Lämna mig utanför det här.

Jag vill bara lära mig lite español

Comprende?