Nekromanti Specialförmågor till ett weird west-rollspel

luddwig

Lawful evil
Jag har fått en idé om att skriva ett weird west OSR-rollspel. I stora drag är det regelsystemet från The Black Hack (eller egentligen Rad-Hack eftersom jag inte läst The Black Hack ordentligt, men det lär inte vara någon större skillnad) omarbetat till ett pölsystem (för att bygga något med så lite räknande som möjligt) kombinerat med en spelvärld som känns True Grit, Jonah Hex och en smula I Am Legend. Min tanke är vidare att rollpersonerna ska få genreanpassade specialförmågor typ horse whisperer och fast draw. Men vilka andra förmågor bör finnas?

God45

#PrayersForBahakan
Någon förmåga som gör att man inte behöver ladda om är alltid coolt. Vill du gå övernaturlgt hade jag gått till the 6th gun. Magiska pistoler som sprider pest, får folk att självantända, som träffar med kraften från en kanon, som förvandlar de man dödar till odöda slavar, som läker en när man dödad någon och som ger en esp när man håller i den.

Rickard

Urverk speldesign
Spana in Deadlands och deras powers till harrowed. Deras vanliga egdes är typ bara bonusar till skills, vilket är automatiskt tråkigt och alltid bör undvikas, såvida man inte kan baka ihop dem till en generell "+5 till någonting". Länkar mest till edges för att namnen kanske kan ge inspiration.