Nekromanti Spel för nyårsafton?

P@n

Veteran
Reglerna till resistens är i sig mun till mun. På det sättet blir de gratis. Man köper resistens bara ifall man vill stödja spelskaparen & förstörelse av regnskog.

Resistens är ett mycket bra spel och det bästa i deduktion teamt. Men det har obalans och problem. Vanila resistens rekommenderar jag inte. Detta är något många som spelat länge håller med mig om.

Jag tänkte inte gå in på vilka regler som är best här i tråden. Allt jag rekommenderar är följande.

@Anth: Du hittar lätt regler på resistens bara du söker lite på google eller youtube. Finns mycket olika regler man kan spela med. Merlin (dålig), lady of the lake (rätt bra), aktion kort (konstigt) med mera.

@Quasimodo: Spela inte resistens med nybörjare med alkohol i blodet.

Quasimodo

Fiskmånglare
Tack för alla tips!

Tror det antingen blir klassisk Maffia, alternativt Card against humanity. I det senare fallet tror jag att jag helt enkelt skriver och klipper ut typ fyra-fem svarsark och alla frågorna på 160-gramspapper, och så kör vi kanske 8 kort på handen var och man måste spela dem tills de är slut. Har man ett fett tråkigt kort kan man byta det mot 2 nya. Vid pick2 får alla ett nytt kort också.

Feuflux

omjonasson.se
Eftersom du är ute i så god tid :)wink:) så kanske någon variant av http://www.dinnerandamurder.com/ kan fungera.
  • Påhittad gäst X hittas mördad i rum Y. Någon av festbesökarna måste vara mördaren!
  • Du i egenskap av värd är detektiv/polismästare som ska förhöra de misstänkta.
  • Alla får en lapp med typ alibi "du var i köket med Anna och Pontus så du är oskyldig", nåt misstänkliggörande typ "dina fingeravtryck finns på den tunga ljusstaken som är ett misstänkt mordvapen" och nåt motiv i stil med "gäst X var skyldig dig en massa pengar men vägrade betala tillbaka".
  • Action!