Nekromanti Spel för 6+ personer?

Vimes

Sillkung
Wheeler said:
Ave Cesar, snabbspelat och man tröttnar aldrig på det.
Ave Ceasar, eller AB Ceasar som min dotter säger, är superbra. Dock även det med ett tak på 6 spelare.

Ezping Orm

Hero
Jag har gjort en lista på spel jag ska titta lite närmare på, om någon har kommentarer på spelen så tar jag gärna emot dem:

Spel att kolla på:
Saboteur
Bang!
Bonhanza
The Resistance
A touch of evil
Tannhäuser
Elder Sign
Shadows over Camelot
Bang! är ett kul partyspel som dock lider av att spelare tidigt kan slås ut. Samurai Sword är en senare version med Samuraj-tema (istället för Vilda Västern) som enligt mig är snäppet bättre (bland annat är samtliga spelare med till det bittra slutet).

anth

Vetefan
Ezping Orm said:
Bang! är ett kul partyspel som dock lider av att spelare tidigt kan slås ut. Samurai Sword är en senare version med Samuraj-tema (istället för Vilda Västern) som enligt mig är snäppet bättre (bland annat är samtliga spelare med till det bittra slutet).
Finns någon expansion till Bang som låter alla vara med till slutet.

chrull

Stockholm Kartell
Ezping Orm said:
Jag har gjort en lista på spel jag ska titta lite närmare på, om någon har kommentarer på spelen så tar jag gärna emot dem:

Spel att kolla på:
Saboteur
Bang!
Bonhanza
The Resistance
A touch of evil
Tannhäuser
Elder Sign
Shadows over Camelot
Tack för tipset!

chrull

Stockholm Kartell
Tyvärr hade sfbok ett dåligt utbud av spel jag var intresserad av, men det blev iaf Citadels. Och ytterligare en Arkham-expansion...

Zorbeltuss

Hero
Aye dark overlord är lite som ett once upon a time med spelledare, det är inte riktigt i min smak men alla andra jag spelat det med gillar det.

/Zorbeltuss som nämner det för det fanns på top 20 listan

Ymir

Liten kantbaron
Game of Thrones second edition blir som allra bäst på 6 (Stark, Lannister, Tyrell, Greyjoy, Baratheon, Martell), men 7 går inte. Det är relativt lättspelat och inte alltför tidskrävande.

Twilight Imperium på åtta spelare är typ det roligaste det går att ha med ett brädspel. Det tar dock lätt mer än 8 timmar, passande för dess status som brädspelens konung. Det funkar även fint på 7 och 6 (och 5 och 4).