Nekromanti Spel i Göteborg?

Enshadi

Warrior
Tja

Jag är tämligen nyinflyttad i Göteborg och efter att bostad och arbete är fixat börjar det bli dags att skaffa vänner också:) Sugen på brädspel, rollspel och/eller eventuell amatörmässig idrott. Hör gärna av er. Jag har rollspelat länge både som spelare och spelledare. Mina favoritspel är Noir, Eon och Western men kan också tänka mig Mutant, DoD, Västmark eller något annat jag inte testat.

/Daniel

Pilzefrau

hon/henne
Till att börja med tycker jag att du ska komma till Eldar. Det är en spelförening i Mölndal som spelar brädspel varje söndag i en liten lokal bakom en fritidsgård, tio minuters gångväg från Mölndals Station. Vi hittas på denna adress , och är jättesnälla. [/end reklam]

Där hänger även ibland det mesta av de rollspelsgrupper jag är med i, förra terminen en Mutantgrupp (som dock är lite på is för tillfället) och en DnD4-grupp som hade ett möte igår. Där är vi typ åtta-nio RP, varav tre-fem är med vid varje givet tillfälle. De frånvarande pratar vi helt enkelt inte om förrän de kommer tillbaka. Om spelstilen låter ok är du nog välkommen.

Jag har även funderat ett tag på att få igång Eon eller någon form av skräck, men det verkar just nu dåligt med tider som folk kan regelbundet på. Men kom dit imorgon och prata med oss, vetja. Vi är där från tolv och framåt, vägbeskrivning finns på hemsidan.

Enshadi

Warrior
Det var fort svarat. Osäker om jag kan komma idag, men annars nästa vecka. Ifall du är sugen på skräck rekommenderar jag starkt Noir. Överhuvudtaget mycket ångestladdat med mörka karaktärer som faller ner i dimman. Sen är Eon-kampanjen Sylfens vrede också bra. Inte bara skräck men det finns med. Den kampanjen har jag speledat förut så jag kanske inte är en idealspelare där eftersom jag vet vad som händer.

Pilzefrau

hon/henne
Noir har jag inte spelat, men jag har för mig att vi hade nån som var pigg på att SL:a det för nåt halvår sedan. Sylfens Vrede har jag själv spellett, till och med så illa att jag kört första delen två gånger med i stort sett samma spelare (det avbröts i slutet första gången, och vi började om för att få lite mer kontinuitet när del två kom), så den skippar jag nog. Annars kan man nog alltid leta igenom våra gamla Fenix efter äventyr.

Du är som sagt väldigt välkommen, men nästa vecka har vi ingen ordinarie träff i lokalen, då våra spel är och agerar spelbar på geekweek, ett mindre konvent anordnat i samarbete med UNF (här) . Dit är du välkommen om det finns platser kvar, d får höra med deras anmälning. Annars är det söndagen efter det, och allra helst att regga sig på eldar.se-forumet och höra efter. Alla andra där kommer bli jätteglada över en ny medlem!

SuneTandori

Veteran
hejsan såg dit gamla inlägg här, jag bor på hisingen och börjar få lite rollspels abstinens och är ute o letar folk för att ev. starta en liten rollspelsgrupp här i gbg, föredrar fantasy, DoD lr eon. har tillgång till dem båda samt mutant, kult och lite annat. spelar hälst men kan tänka mej att SL:a några äventyr. spelade aktivt och intensivt i 2-3 år därefter mer sällan och seriöst i ca 2 år. har dessutom pysslat en del med system makeri och gjort en egen värld... Du kanske dessutom fått tag i någon annan intresserad vid det här laget... (svara via mail: Sune_tandori @ antifeminist . nu )

SuneTandori

Veteran
Hejsan, jag är oxå på jakt efter rollspelare i stan bor själv på hisingen, har Spelat coh SL:at är väl mer intresserad av fantasy, men annat kan gå bra oxå. har tillgågn till en del spel själv hör av dej om du är intresserad.
(se mer i min tråd "SL/spelare sökes Göteborg")