Spel i stil med Kampen om citadellet

Doktor Laser

Warrior
Jag minns inte om det var Blood Berets eller Fury of the Clansmen jag läste, men överlag är mitt intryck av de spelen att de är typ… Kampen om Citadellet fast med mindre visuellt götte och mer regler.
Om jag inte minns fel så fanns det väl något smärre överlapp där också, så att man kunde lira Fury of the Clansmen med monster och hjältar från Siege of the Citadel, så det är väl värt att jaga rätt på bara för det. Fast det var ju som sagt mer av ett rent skirmish-spel snarare än Siege of the Citadels asymmetriska citadelkrälande.

McAber

Varulv
Om jag inte minns fel så fanns det väl något smärre överlapp där också, så att man kunde lira Fury of the Clansmen med monster och hjältar från Siege of the Citadel, så det är väl värt att jaga rätt på bara för det. Fast det var ju som sagt mer av ett rent skirmish-spel snarare än Siege of the Citadels asymmetriska citadelkrälande.
Ja det är ett skirmish-spel. Det fanns lite expansioner i Sinkadus, samt ett stort scenario i Algeroth-boken för Mutant Cronicles. Man skulle ta sig genom ett helst Citadell i flera våningar. Där fanns regler för fler monster, och tror jag, hur man konverterade sina rollpersoner till FotC. Koola grejer.