McAber
Varulv
Nya utgåvan av Kampen av Citadellet? Iofs bara på engelska. Kanske lite svår att få tag på. Men med alla expansioner finns det mycket att spela.
Annars Descent, andra utgåvan.
Annars Descent, andra utgåvan.
Har bara den gamla så vet inte. Men den är väl duglig? Som barn när brorsan ägde den reagerade vi såklart inte på något sådant. Nu spelar jag den med min sexåring ibland och reagerar nog inte så starkt på det nu heller. Kan inte tänka mig att det på engelska var så högkvalitativ prosa heller.En svensk utgåva? Undrar om översättningen är bättre än den gamla.![]()
Har kört 50+ h Descent 3 och det är väldigt bra. Varje karta tar lite tid men det kan ju vara en feature om man gillar den man spelar med. Gillar också att appen håller reda på en massa saker åt en (resurser, vilka olika vapen man fått osv.).Riktigt bra tips! Decent 3 ser sjukt gött ut
Stort tack för detta tips!!!Hero quest är ju en given ingång, nya svenska jävla bra pris på just nu också
![]()
HeroQuest (SVE)
HeroQuest is Milton Bradley's approach to a Dungeons & Dragons-style adventure game. One player acts as game master, revealing the maze-like dungeon piecemeal as the players wander. Up to four other players take on a character (wizard, elf, dwarf, or barbarian) and venture forth into dungeons on...www.worldofboardgames.com
För läänge sedan- Tyckte bättre om Fury of the Clansmen. Allt i Mutant Chronicles universumet. Det går dessutom att kombinera med Kampen om Citadellet.
Ja, men inte på 30 år. Kul pangpang, men inte lika spektakulärt eller genomarbetat som Kampen om Citadellet.
Jag har ett gammalt och riktigt slitet exemplar på svenska. Engelska är inget problem eftersom jag ändå måste läsa allt. Men nya Siege of the Citadel är bättre alltså?Är det gamla eller nya? Nya Siege of the Citadel har uppdrag så det borde räcka länge! Är engelskan ett problem?
Det är rätt likt, men det är en bit bättre, och har framför allt massvis med content och expansioner om ni har kört slut på det i det svenska.Jag har ett gammalt och riktigt slitet exemplar på svenska. Engelska är inget problem eftersom jag ändå måste läsa allt. Men nya Siege of the Citadel är bättre alltså?
De är rätt tunna som spel - Äventyrsspel rullade en crit när de gjorde Kampen om citadellet.Jag minns inte om det var Blood Berets eller Fury of the Clansmen jag läste, men överlag är mitt intryck av de spelen att de är typ… Kampen om Citadellet men med mindre visuellt götte men mer regler.
Ja, det är lite pilligt regelmässigt. Sen spelar man mot varandra så inte samma känsla som Kampen.