Johan Granberg
Swordsman
Min spelgrupp består av fyra spelare och en spelledare (jag) och den senaste tiden har vi haft en hel del problem med att samla ihop alla för speltillfällen och allt som oftast har det blivit antingen tre spelare (då har vi kunnat spela små avstickarscenarion) eller två (då har vi inte spelat alls). Men nu har jag bestämt mig för att försöka skriva ett scenario/äventyr/kampanj för dessa två spelare (de enda som i stort sett alltid kan spela), något som jag inte alls har någon erfarenhet av (äventyrsskrivande för få spelare). Anledningen till att jag postar detta på skräckforumet är naturligtvis att det är just ett skräckscenario jag vill skriva för det är vad jag tycker är roligast och har mest erfarenhet av. De spel jag har funderat på så här långt är främst Kult och möjligen också All flesh must be eaten. Men helst Kult, eftersom jag kan tänka mig att det fungerar bäst i det här fallet (dessutom är det ju mitt favoritspel).
Så det jag vill ha nu är helt enkelt er hjälp med allt möjligen gällande skrivandet av sådana här äventyr (för få spelare alltså). Vad bör man tänka på? Hur bör karaktärerna se ut? Tips på hur man håller tempot uppe? Och kanske lite mer spelspecifika tips, typ: Idéer på kultintriger för två rollpersoner? hur kan man lägga upp ett kultäventyr på bästa sätt för två spelare? karaktärsidéer för just kult?
Släng bara ur er allt ni kan komma på. Jag tror det här kan bli kul om jag bara får lite inspiration och idéer.
Så det jag vill ha nu är helt enkelt er hjälp med allt möjligen gällande skrivandet av sådana här äventyr (för få spelare alltså). Vad bör man tänka på? Hur bör karaktärerna se ut? Tips på hur man håller tempot uppe? Och kanske lite mer spelspecifika tips, typ: Idéer på kultintriger för två rollpersoner? hur kan man lägga upp ett kultäventyr på bästa sätt för två spelare? karaktärsidéer för just kult?
Släng bara ur er allt ni kan komma på. Jag tror det här kan bli kul om jag bara får lite inspiration och idéer.