Inte specifikt spara-ladda, men i Vampire Bloodlines så har jag följande historia att förtälja:
Normalt när man börjar spela så är det första som händer efter introt (där man blir omfamnad, direkt efteråt blir ens sire blir halshuggen av den lokale prinsen och man blir själv skickad till Santa Monica - det här händer precis efter att man kommer ut därifrån) att man stöter ihop med en kille som heter Jack. Jack är normalt jättetrevlig, och undrar om man inte tycker det skulle sitta fint med en förklaring av vad som just hänt en. Accepterar man får man en tutorial, annars så drar man till Santa Monica.
Grejen är att senast jag spelade så laddade jag ner lite moddar som låste upp lite icke-färdigimplementerade saker, bland annat backgrounds. Backgrounds var saker i stil med "du jobbade som boxare innan du blev omfamnad. +1 på brawl men du får svårare att höja knowledge". På grund av vissa glitchar så gick det att sätta ut dottar och sedan byta bakgrund så fick man nya. Detta testade jag en gång (eftersom det är så trist att behöva lägga xp på lockpick, och eftersom jag ändå fuskade till mig alla lösenord med computer) så tänkte jag att jag fuskar upp de två färdigheterna till 5 så slipper jag bry mig. Sagt och gjort.
Efter introt så kommer man ut till Jack. Men istället för sitt vanliga trevliga jag så säger han "vad FAN tror du du håller på med???"
Jag: "Alltså... eh... va?"
Jack: "Tror du du är cool nu eller?"
Jag: "Men jag vet inte vad du..."
Jack: "Dina färdigheter! Trodde du du skulle kunna komma undan med det där?"
Jag: "Men alltså, det är väl inget, jag tänkte bara..."
Jack: "Utvecklarna har lagt massor med tid och kärlek på att få fram en viss spelupplevelse och så kommer du här och bara förstör det! Är du stolt nu? Va?"
Jag: "Men jag gör väl som jag vill! Det är ju mitt spel och min upplevelse och... eh... ja..."
Jack: "Det spelar ingen roll för..."
Och där skämdes jag så mycket att jag startade om.
Übereil