Nekromanti Spel till pc med xboxkontroll

Recca

Femme Fatale
Elmrig said:
Recca said:
Elmrig said:
Recca said:
Hej.

Jag behöver tips på spel till pc där jag kan använda xboxkontroll. T.ex. fightingspel, racingspel och plattformsspel. Helst online-spel så man kan lira co-op eller mot varandra. Jag är inte intresserad av first person shooters eftersom jag är duktig på dem med mus.

Hjälp mig. :gremsmile:
Nej, verkar dumt att spela shooters med handkontroll, något som jag verkligen inte kan förstå med konsollscenen!

Castle Crashers!
Jag satt just o kikade på castle crashers. Det ser jättekul ut. Kan vi inte dra ihop ett gäng castle crashers här ifrån och köra ihop? Vore jätteroligt. jag vill ha nya steamvänner också o spela med. Vad heter du på steam Elmrig? Vill adda dig. :gremsmile:
Ja, det skulle vara kul och ett incitament för migg att skaffa en handkontroll (har lirat CC hos polare med deras prytlar innan)!

Jag har det ytters inspirerande steamnamnet i06rasan (som råkar vara början på min e-postadress) men jag använder steam väldigt lite så är inte säker på om det är det här eller mitt account name du ska ha? Du kan få mitt kontokortsnummer också om du ber snällt!
Du får gärna ge mig e-post eller kontonamn eftersom det inte funkar att söka på i06rasan. Men lika bra du skickar i pm. :gremsmile:

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Recca said:
chrull said:
krank said:
Jag har tyvärr inte så många coopspel att bidra, men jag har lite annat:

Prototype är GTA för oss som inte gillar GTA, men gillar superkrafter och zombies. Sandbox med riktigt skön känsla och en trevlig story att följa.
Seriöst? Du väljer att lägga fram Prototypes story som den starka sidan?
Prototype är en serie scener av våld och gore, med en "mystisk och mörk" anti-hjälte i huvudrollen. Storyn är av modell 1A och spelet blir rätt enformigt och repetativt efter 2 timmars spelande.
Det måste ungefär finnas 50 spel från de senaste 5 åren som är mer värda att spela än just Prototype. ... du lyckas till och med lista några av dem senare i inlägget. :gremsmile:
Det är ett superhjälte-tema. Krank älskar superhjältetema.
Also: Jag vet inte om jag egentligen tycker att "repetativt" är något negativt. Att göra ungefär samma sak hela tiden kan vara rätt meditativt. Sedan är jag asdålig på actionspel, vilket nog också underlättar för mig att uppskatta det repetativa. Åtminstone så länge det finns en story och till viss del en miljö som förändras. Jag gillar ju progressionen i Prototype som fan, att NY blir allt mer infekterat, och att man iaf kan låtsas som att man gör skillnad genom att förstöra militärbaser och hives.

Simon

Swashbuckler
Eftersom du säger till exempel dina kategorier så säger jag ändå XCOM, trots att det ligger utanför. Det är supertrevligt att spela med handkontroll. (Särskilt på stor skärm eller projektorvägg! :gremcool: )

Simon

Swashbuckler
krank said:
Mass Effect 1-3 ska gå att spela med handkontroll också.
Inte ettan och tvåan i alla falla. Liksom nämnts om Dragon Age, I guess, så har PC-ME ett helt ombyggt interface. Tyvärr. :gremfrown:

Max Raven

T12-kultist
Jag har f ö Space Marine på Steam - känns bra med Ps3-kontroll (jag har en lösning med blåtand och lite annat).

Gillar multiplayern i det också. :gremsmile: