Khan
Kondottiär
Jag vet att det då och då nämns rollspel som inte går tärningar i diskussioner på WRNU. Men jag undrar inte över spel utan slump, utan spel som ersatt de ack så vanliga tärningarna med någon annan typ av slumpmoment. Hur funkar det? Hur skulle det kunna funka? Hur går själva mekaniken till? Och vad finns det för fördelar och/eller nackdelar?
Använder man en kortlek? Har man i så fall kort på handen, drar spelarna ett kort i tur och ordning eller samlar man på kort likt Pokémon?
Används slantsingling? SL singlar, spelarna har ett visst antal kontringsmynt att spela per spelning?
Används tarot? Används bingolotter? Appar?
Ursäkta flummigt inlägg, jag bara funderar på varför tärningen ses som så central i hobbyn att det inte finns ett enda mainstream-spel som valt att ta bort de lustiga formerna.
Använder man en kortlek? Har man i så fall kort på handen, drar spelarna ett kort i tur och ordning eller samlar man på kort likt Pokémon?
Används slantsingling? SL singlar, spelarna har ett visst antal kontringsmynt att spela per spelning?
Används tarot? Används bingolotter? Appar?
Ursäkta flummigt inlägg, jag bara funderar på varför tärningen ses som så central i hobbyn att det inte finns ett enda mainstream-spel som valt att ta bort de lustiga formerna.