Nekromanti Spela dig själv-rollspel ?

entomophobiac

Low Prep High Play
I AFMBE grundboken finns ett scenario som baseras på just detta. Gruppen spelar sig själva, och sen dyker det upp zombies... etc.

Det som jag tycker låter mest lockande med en sådan grej är just diskussionen om vem som är bra på vad. Vilka färdigheter rollpersonen "Martin" ska ha, till exempel. Jag har garanterat en annan bild av mig själv (på gott och ont) än vad andra människor har, så det som tar längst tid kan faktiskt vara skapelseprocessen.

Det lämnar dessutom rum för en hel del skratt och småbråk :gremwink:

I övrigt tror jag inte det finns någon större mening med att skapa ett helt spel för det. Kanske en liten essä om vilka saker man bör tänka på, lite som spelar- och spelledartips. Mycket mer än så tror jag inte man behöver.

Kampanjer är nog inte heller att tänka på. Man spelar ju sig själv dagligen, trots allt...

Troberg

Sinister eater
Re: Skövde Matfestival

Att jag inte kräks i regelboken. Den är helig! Den kräks man inte i!
Det beror ju på vad man spelar...

webutforskaren

Veteran
Går utmärkt att göra i spelet millenium som finns att ladda ner här på rollspel.nu där kan man göra både som du föreslog och även lägga in lite annat fantasy och magi.

malmkvist

Warrior
Jag har gjort det. Jag, Dewain och Barwut har spelat oss själva i Wastelands. Vår SL, Aegis Prime spelledde ett engångsäventyr i Wastelands efter att vi spelar klart en mångårig kampanj
Vi satte oss ner och skrev oss själv i Wastelands, med grundegenskaper, färdigheter och allt, kort sagt gjorde en karaktär.
Men, det var ingenting jag vill forstätta med. Det kan ha berott på äventyret isig, som utspelaes under pestens utbrott precis när Byrr anfaller. Vi råkade ut för att våra nära och kära blev smittade av Pesten och allt.
Det var mycket känslosamt, och jag vill absolut inte göra om det igen. Det var jätteroligt, men personligen tycker jag att man passerade den där magiska osynliga linjen med fantasivärld och "verklighetsflykt". Jag hade gärna kunnat spela en anna karaktär i samma situation, men inte mig själv. Det blir för påtagligt när helt plötsligt man får sätta sig in i situationen att ens föräldrar dör inför en, eller annat.