Nekromanti Spela i Argond med andra regler

crilloan

Swordsman
Hej!

Jag är nyfiken på hur mycket av världen Argond som beskrivs i svavelvinter, världsboken. är det bara kopplingar till Trakorien eller finns resten av kontinenten beskriven?

Letar efter en kampanj värld att köra DoD2016 (eller gamla expert i) . Ointresserad av Svavelvinter reglerna då jag gärna vill ha kvar kopplingen till grundegenskaper och skuggspel är överkurs för min mycket oerfarna grupp av gamla gubbar.

Hur pass går den världen att köra med ngn form av BRP system?

Hälsningar
C

Mogger

Hipsteranka
crilloan;n275814 said:
Hej!
Hur pass går den världen att köra med ngn form av BRP system?
Argond finns beskrivien i Svavelvinterspelet, ingen annanstans. Lär inte vara några problem att använda någon form av BRP-motor till det.

crilloan

Swordsman
Jag klurar på att inhandla ett ex av världsboken, men finns det beskrivningar av mer än Trakorien i Världsboken?
T.ex om jag vill husera kampanjen på kontinenten, t.ex i jorpagna, hynsolge eller magilre?

/C

Leon

Leo carcion
crilloan;n275824 said:
Jag klurar på att inhandla ett ex av världsboken, men finns det beskrivningar av mer än Trakorien i Världsboken?
T.ex om jag vill husera kampanjen på kontinenten, t.ex i jorpagna, hynsolge eller magilre?

/C
Av de tre du nämner finns bara Magilre beskriven i Svavelvinterrollspelet. Texten i världsboken (och i grundreglerna) fokuserar på Trakorien och västerhavet, men stora delar av resten av Argond (Coro Partena, Korald etc) beskrives lite mer översiktligt.

Argond är en ny värld skapad med utgångspunkt i det Erik skrev till Ereb Altor och i synnerhet Trakorien/Femte Konfluxen, så det är inte en nytolkning av Ereb Altor i stort.

Bifur

Veteran
Vill man bara ha en värld med karta funkar Argond bra, men du får som nämnts fylla i mycket själv. Enklaste är väl att i så fall plocka delar från Ereb om man vill få något gratis.

crilloan

Swordsman
Bifur;n275836 said:
Vill man bara ha en värld med karta funkar Argond bra, men du får som nämnts fylla i mycket själv. Enklaste är väl att i så fall plocka delar från Ereb om man vill få något gratis.

Tack för återkopplingarna.
Jag tänkte köpa världsboken för att ha någonstans att förlägga min skymningshavet kampanj (DoD2016).
Det är tidsbristen med jobb o familj som gör att jag letar genvägar (böckerna köper jag gärna :) )
Jag har kvar mycket av materialet till Ereb Altor, men den känns inte så inspirerande.

Hälsningar
C

Bifur

Veteran
Alltså bara för att förtydliga: världsboken till Svavelvinter ger dig, förutom Trakorien så klart, 24 s Argond, från ett stycke upp till 1-2 sidor (för Trakoriens grannar) per område, + lite allmän religion.

crilloan

Swordsman
TomasFriaLigan;n275861 said:
Hej!
Ett tips i sammanhanget kan också vara kartpaketet till Svavelvinter, som bland annat innehåller en stor karta över Argond. :)
Jo, det lutar åt att det får följa med i inkorgen :)

Spelgruppen är väldigt orutinerad och det är +25 år sedan för mig så jag vill hålla mig undan Trakorien (som jag älskade) och konfluxen i den första stapplande kampanjen.

Hälsningar
C