Jag är galet nyfiken på hur det ser ut då andra rollspelar. Nån som filmar o lägger upp på youtube så man får se hur ni kör?
Jo, ,det skulle faktiskt vara intressant att kolla på, men jag undrar hur intressant det är i längden. Jag menar, antagligen blir det en situation där man känner att man borde ha varit där för att känna det hela. Närvaron (kanske) saknas och därmed kan det blir ointressant.
Jag hade gärna ställt upp en filmkamera, eller snarare gömt den. För man blir rätt stel av att veta om att man blir filmad (jag har gjort kortfilmer under studietiden). Bara någon riktar en fotokamera mot en så stelnar man ju till och hamnar i en onaturligt läge.
Annars håller jag väl med folk. Om du vill veta hur andra spelar, fråga runt (på forumet) om du kan få vara med på något spelmöte eller gör det nästbästa - dra på konvent. Konventsbesöken är dock inte i topptrim för man kan få kassa spelledare och dessutom så blir konstellationen rätt konstlad. I regel har man ingen trygghet hos spelledaren.
/
Han som själv minns att han frågat efter spelgrupper att besöka på forumet, men orkar inte länka
PS. Annars har du ju
The Gamers DS.