Nekromanti Spela rollspel över voicechat.

KamiFisk

Hero
Jag har precis börjat klämma på att spela rollspel över voicechat, finns det några andra som har testat det. Hur hanterar ni problemen som uppstår, alla talar i mun på varandra osv, finns det några andra generella tips?

Tänkte samtidigt ta och posta en smidig browser tärningsrullare, alla med samma lösenord ser slagen.
Tärningsrullare

Albax11

Veteran
Jag har spelat med en internationell grupp "Pantsless Gamers" i nästan ett år. I frågan om att inte prata i munnen på varandra så handlar det bara om erfarenhet.
I början gäller bara tålamod. Att påminna folk om att det inte finns samma kroppsspråk över voicechat och att man måste låta folk prata klart när dom börjat säga något.
Jag kan prata mer i detalj om det med dig om du vill.

Har du skype så kan du gärna lägga till mig så kan jag dela med mig av mina erfarenheter, mitt användarnamn är Albax11.

Hemsidan heter RPGMP3 där många grupper har podcasts, däribland min grupp. The Pantsless Gamers.
Tror man måste registrera sig för att få tillgång dock. Rekommenderar bara om man har ett stort intresse av att lyssna på podcasts där folk spelar PnP spel.

Vi använder oss av Skype och Maptool Sistnämnda länken har några bra verktyg för tärnnings simulering och annat gott.