Nekromanti Spela rollspel online året är 1460

ideefix

Veteran
Jag tänkte recensera ett rollspel som jag hittat. Det heter Kungadomen och finns på nätet.

Året är 1460 och vi som spelar från sverige hamnar i vår enda stad Gefle. Staden är uppbyggd av alla som spelar där och som spelare väljer man vad man vill jobba med. Alla behöver alla. Till exempel så har vi skräddare som syr kläder. skräddaren behöver däremot vapen som han kan köpa av smeden. Smeden i sin tur behöver obundna hinkar som han köper av snickaren. Snickaren behöver mat som han köper av mjölk bonden som i sin tur har köpt hinkar av smeden. ja ni fattar säkert..

Du kan även strunta i allat som heter yrke och bli stråtrövare. Du kan då råna folk ute på vägarna, men akta dig bara för kronoknektar och andra uppsatta spelare från försbvarsmakten. De har nämligen en funktion att kunna gripa dig och kasta dig i fängelse tills stadens dommare och åklagare har tid.

Allt styrs altså av spelare och detta är jätte roligt.

Vad vi dock skulle vilja få igång bättre är forumet och rollspelandet där inne. Så därför sträcker jag även ut en hand i denna recensionen och hoppas att alla ni som blev sugna att speal detta nu testar det.

För övrigt så är det 3.5 miljoner spelare reggade. De flesta från europa. I sverige är vi bara 300 st ca. Spelkartan vi har är riktiga Europakartan och spelet är i realtid. Det tar dvs 2 veckor med segelbåt till Dover från Gefle.

Du hittar spelet på www.kungadomen.com och kan skriva till mig inne i spelet. Jag heter Ideefix och är just nu borgmästare i Gefle.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Detta är inte en recension

Jag vill nog påstå att ovanstående inte är så mycket en recension som illa förtäckt reklam.

Därför flyttar jag tråden till Övriga spel-forumet och låser den.