Mask_UBBT
Hero
Ok, egentligen kanske det hä borde skrivits i Rollspelsmakarforumet, men jag tror nog att det här 'r någotning som är lite bredare än bara mitt eget byggande...
Jaja, till saken;
Jag håller för tillfället på att bygga på ett nutidsrollspel, Kabal, och kom iom byggandet på Beta2 å tänka på en sak som jag filosoferade över när jag påbörjade projektet.
Vore det inte ganska koolt att spela sej själv i ett nutidsrollspel?
Alltså inte bara en rollperson med samman namn, utseende och beteende, utan att ha sej själv på papper, med färdigheter och skit baserade på sina verkliga förutsättningar?
För visst är det ganska intressant att kunna försöka klara av situationer som man, lyckligtvis, aldrig kommer uppleva, men ändå utföra dem "själv"?
Om man vill ha en ojävig bedömning så kommer givetvis det krävas någon form av spikad generator, alltså en serie tester på sej själv som kommer avgöra hur rollpersonen är uppbyggd?
Låter det intressant?
Hur många har provat på att spela rollspel med sej själv som rp?
Hur många har känt sej representerade av sin rollspelskopia?
Hur många skulle kunna äga en eftermiddag till att få fram sej själva som rp?
/Mask - har börjat göra gallupundersökningar....
Jaja, till saken;
Jag håller för tillfället på att bygga på ett nutidsrollspel, Kabal, och kom iom byggandet på Beta2 å tänka på en sak som jag filosoferade över när jag påbörjade projektet.
Vore det inte ganska koolt att spela sej själv i ett nutidsrollspel?
Alltså inte bara en rollperson med samman namn, utseende och beteende, utan att ha sej själv på papper, med färdigheter och skit baserade på sina verkliga förutsättningar?
För visst är det ganska intressant att kunna försöka klara av situationer som man, lyckligtvis, aldrig kommer uppleva, men ändå utföra dem "själv"?
Om man vill ha en ojävig bedömning så kommer givetvis det krävas någon form av spikad generator, alltså en serie tester på sej själv som kommer avgöra hur rollpersonen är uppbyggd?
Låter det intressant?
Hur många har provat på att spela rollspel med sej själv som rp?
Hur många har känt sej representerade av sin rollspelskopia?
Hur många skulle kunna äga en eftermiddag till att få fram sej själva som rp?
/Mask - har börjat göra gallupundersökningar....