Nekromanti Spela snabbt

Dilandau

Myrmidon
Kan någon tipsa om ett snabbt, enkelt, roligt, gratis rollspel? Något som jag kan läsa i dag eller i morgon och lira på söndag? Något där det går snabbt att göra rollpersoner, och som kräver pyttelite förberedelser.

Dessutom gärna något jag inte redan har testat. =)

Tack på förhand!

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Nu vet ju inte jag vad du har provat men jag tycker Nostalgi från Kaleidoskop (Snigel och Ackerfors mer exakt) är ett schysst litet mysspel. Återfinns i Piratbukten. Rollpersoner går fort att göra och de övriga förberedelserna gör man tillsammans.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Knyck konvents-äventyret till Höstdimma och spela det med de färdiga rollpersonerna.

Annars tycker jag att http://www.1km1kt.net/rpg/perfect-rpg verkar ascoolt.

Eller 1001 Nights som DeBracy pratade om i vrållådan. Det är snabbt, har små förberedelser och blir lätt Awesome. :)

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Oh yeah! Helt klart. Jag blev helt tagen av det (och dess mycket vagt besläktade föregångare Ghost Echo. Riktigt coolt!

Numer är väl pdf:en uppdaterad med lite saker men det är inte helt säkert att det räcker för att spela om man är helt obekant med de spelen som legat som grund. Men... om man känner sig äventyrlig så går det nog helt klart vägen. :gremlaugh:

Mogger

Hipsteranka
Magnus Edlund said:
Blä, lyckades såklart inte sälja in Lady Blackbird. Jävla tråkiga vänner jag har.
:gremfrown:

Well, den första här som provar det måste skriva om det!

Bunny

Crazy like a fool
"
Well, den första här som provar det måste skriva om det!"

Det finns en chans att det blir jag... :gremsmile: (hoppas! Hoppas!)

Projektet ligger inte riktigt i mina händer, däremot, eftersom jag inte känner mina spelare än. Eller... en spelare känner jag ju, och han ska bjuda in övriga.

Tänk om min spelgrupp är lika tråkig som Dilandaus? :gremfrown: