Nekromanti Spelar DU Gratis Rollspel?

Vindhand

Myrmidon
Re: Svara på detta inlägg, tack!

Jo, det är ungefär vad jag försökte säga någon annanstans i den här tråden, under förutsättning att jag tolkat vad du avser med "nubulösa erfarenhetsklump" rätt. Du kan ju också mena något som verkar stort och mycket men mest är vacuum?

Jag tänkte på nebulosor, enorma oformliga gasmoln... ingen aning om det är ens i närheten av ett korrekt ord :gremsmile:

Staffan

Myrmidon
Re: Say what?

Tja. jag *skulle* ju kunna låta bli att spela D&D och spela Västmark i stället. Så jag har ju faktiskt möjlighet... det var så jag tänkte, mest.

Staffan

Myrmidon
Re: Svara på detta inlägg, tack!

• ANDERSSON (1845, 1857)
  • Man måste medge att Atterbom med all sin schellingianism likväl sällan hinner så långt i nebulös djupsinnighet, som Stagnelius. STURZEN-BECKER 1: 76 (1845, 1861). Den beundran man slösat på .. (Stendhals) egna verk har alltid haft något vagt och nebulöst. BonnierLittH 4: 198 (1930).

Rickard

Urverk speldesign
Min motivering är följande

Jag har skuggat igenom några och lusläst lika många.. Jag har spelat 2 av alla nätrollspel.. Spellett In the Dark och spelat Secret Service.. Anledningen varför jag inte sitter och läser igenom alla nätrollspels som finns är för att jag redan är spelledare i en handfull rollspel.. Visst kan man sno idéer på reglerna men själva världen kan man knappast sno massor från.

Nämnas kan, att jag lusläser igenom ett rollspel på mindre än 10-20 sidor.. Är rollspelet större än så krävs en snygg layout för att jag ska ta mig för att läsa det.. Anledningen varför jag tycker det är för att en snygg layout + mycket text ger intrycket av att rollspelsskaparen har varit väldigt seriös och har ansträngt sig.. Alltså, det är värt att läsa..

~Något [color:\\"green\\"]Han[/color] saknade var en poll hur man sedan använder nätrollspelen