Nekromanti Spelar......

Zire

Swashbuckler
Tänkte bara säga...

Jag är också lite intresserad.
Jag kommer nog inte att kunna skriva lika många inlägg, är bara aktiv som mest varannan dag (somliga jobbar ju arslet av sig på dagarna).

Hur som helst så föreslår jag att börja planeringen med en brainstorm, så alla vet vad alla har för bild av staden (och kan skapa en gemensam sådan av fragmenten).

Sedan vore det kanske bra att börja en ny tråd för stadsbygget.

- Zire, sent in (sent ut)

Vaun Vuriche

Warrior
Re: Tänkte bara säga...

Undrade när du skulle komma in på det här /images/icons/smile.gif

Jag måste läsa på lite om medeltida städer, sen ska jag göra en ordentlig brainstorm.

Korp

Veteran
Re: Tedora/Crenel (min röst)

Jag har blivit lite sugen på att skriva lite om Tedora också. Men vi tar väl en sak i taget. Angående hemsida så beror det ju på om vi har nytta av en. Om det blir en gratis modul så är det ju garaterat enklast att sprida den med hemsida. Om cell vill ge ut projektet kan man använda den för presentation och sökande efter fler medarbetare. Men vi kan ju vänta ett tag så vi ser hur det går.

De stadsmoduler som nämts på formut och kan vara bra att läsa är: Krilloan (DoD), Tharbad (SRR) och Stadsintermezzon (Systemlöst). Allt till Gemini är inte fel att läsa på heller. Och om medeltida städer.

Ska vi fortsätta att arbeta med modulen på forumet eller hur ska vi göra?

/Korp

Hobert

Warrior

Nu hängde jag inte med..
Vilken stad blev det?

[Hobert]

Hobert

Warrior

Om vi ska ha idéer till staden skulle vi ju kunna bestämma någon tid och så på IRC. Sedan kan någon ta upp alla intressanta förslag som kommer upp och posta här på forumet. Chatta är väl det närmaste ett verkligt möte man kommer, och man får då också fördelen att kunna svara direkt vilket jag tror behövs när man ska utbyta idéer så här.

[Hobert]

Vaun Vuriche

Warrior
Re: Tid?

Helt riktigt. En görbra idé.

Mitt problem är att jag inte kan programmet IRC, jag har det på datorn men jag vet inte hur det funkar... Jag har ICQ men om inte alla har det så kan väl nån av er kontakta mig och visa mig hur jag ska göra för att chatta på IRC.

Vilken tid skall då denna chat äga rum? Jag kan mest hela tiden, mina arbetstider på Burger King är dock:

Ons: 10-16
Tors: 11-14.30
Fre: 17-03
Lör: 17-03
Sön: 12-18

Det gäller denna veckan, nästa vecka är jag ledig och är då tillgänglig för chat hela dagarna.

Korp

Veteran
Re: Tid?

Jag kommer vara borta på semester nästa vecka. Tänkte bara säga det så ni inte tror att Korpen har dött. Lider av dotor brist för tillfället också.

/Korp

Archer

Swashbuckler
Re: Ny användare

Ja, mitt icq uin är 20596074
Vi borde börja en ny tråd på forumet också. Därmed anser jag att detta är det sista inlägget i denna tråd. Jag kan alla dagar utom fredagar och söndagar. Tid spelar mindre roll.

Rach

Veteran
jag tycker att man gott kan hålla sig till grund reglerna...
du undrade också om det skulle komma något mer rollspel från cell. på www.cellentertainment.se kan du kolla lite saker, har fått upplysningar om att det görs ett som heter
legend...... men man vet ju aldrig om det kommer eller inte för cell är fullt upptagna med annat

/Rach