Nekromanti Spelare och SL sökes i Norrköping

Astyrael

Veteran
Både spelare och SL sökes i Norrköping, kan tänka sig att spela de flesta spel.
Har erfarenhet utav Eon, N, N2, Kult, DOD Chronopia, DOD -91, SRR (gamla ver.).

Lär sig gärna nya spelsystem och världar dock inte så mycket för AD&D eller rollspel med level baserat erfarenhetssystem.

MVH Jens

Ackerfors

Alas, your rapids!
Spelare och SL finnes kanske i Norrköping

Jo, så är det. Jag spelar inte rollspel så mycket längre och jag lär mig gärna nya spelsystem. Jag är 17 år och börjar andra året på gymnasiet. Rätt åldersgrupp?

Skicka ett privat meddelande ifall du är intresserad så kanske vi kan arrangera ett möte. :gremsmile:

Rickard

Urverk speldesign
Hejsan!

Jag är en kille på 23 jordsnurr vars favvokaraktärer är barder och allmänt sneakiga typer och..... äh..

Jag är numera förlagd i Norrköping medan min spelgrupp är kvar i Nyköping (ser du komplikationen? :gremsmile:).. Jag kan spelleda Deadlands, Gondica, Drakar och Demoner (ej 6:an), Feng Shui och In the Dark fast jag föredrar hellre att vara spelare då det inte på långa vägar kräver lika mycket arbete.. Eller ja, jag kan väl spelleda vad som helst men jag kommer inte att kunna regelsystemet för det och sedan är väl frågan om det blir bra eller inte (den frågan finns å andra sidan alltid!)..

Jag har erfarenheter av Secret Service, T.W.E.R.P.S, Eon, Vampire tM, Warhammer FRP, Wastelands, Shadowrun, Neotech (1 och 2), Mutant (alla versioner förutom R*Y*M*D), Call of Cthulhu, Fading Suns, Viking, Stjärnornas Krig - Rollspelet, Khelataar, dåliga spelledare, bra spelledare, dåligt kaffe, bra kaffe, LinCon-besök och pyttelite av d20-produkter..

Jag har spelat rollspel sedan ungefär 7 års ålder och spellett sedan 14 års ålder.. Jag tycker väl inte att det är såå kul att spela med rollpersoner med höga värden i allt och jag spelar rollspel numera som en sysselsättning - som någonting jag gör för att umgås.. Ibland kan jag visserligen tycka att det är riktigt kul, det beror lite på scenariot..

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som kan som mest spela en gång varannan vecka på grund av studierna[color:"green"]

Brixton

Veteran
Jag bor ju mest i Linköping, men det är inte otänkbart att ta sig till Norrköping för att få spela lite rollspel nån gång, är ju alltid kul att spela med lite nytt folk.

Spelar det mesta och kan nog spelleda lite också vid behov.

walium

Ganska töntig, faktiskt
En ny Linköpingsträff i höst kan kanske vara ett bra tillfälle att få träffa lite rollspelare ifrån trakten?

Ackerfors

Alas, your rapids!
Jomenvisst serru

Det låter alldeles utmärkt, men om vi blir för många blir det nog alldeles för jobbigt att spela rollspel, eller? Jag är i vilket fall som helst på när nästa träff bli. (kanske en norrköpingsträff? :gremgrin: )

Brixton

Veteran
Re: Jomenvisst serru

Låter som en trevlig ide. Linköping eller Norrköping kvittar för min del. Har inte alltid varit så aktiv här och inte känt walium så länge heller så jag missade ju den förra träffen.

Orkade inte bry mig om att leta forumfolk på LinCon heller för det är väl ändå inte många som känner igen en liten lurker som mig bland alla allvetande halvgudar som håller till här :gremwink:

Ackerfors

Alas, your rapids!
Re: Jomenvisst serru

Aha, det blir väl antagligen Linköping eftersom vi inte är så många Norrköpingsbor som är aktiva här.

Orkade inte bry mig om att leta forumfolk på LinCon heller för det är väl ändå inte många som känner igen en liten lurker som mig bland alla allvetande halvgudar som håller till här :gremwink:

Gick du förbi Västmark-"båset" så såg du antagligen automatiskt 4 st forumare. Dessutom... Jag är inte ens nästan en halvgud... :gremwink:

Brixton

Veteran
Re: Jomenvisst serru [OT]

"Gick du förbi Västmark-"båset" så såg du antagligen automatiskt 4 st forumare"

Jodå, det gjorde jag. Pratade tom ett par ord med Krille och beundrade hans blädderex av Västmark. Spelade säkert spel med en massa forumare också, tänkte bara inte på att försöka avslöja deras "riktiga" identiteter. Vem vet hur många man redan känner här. När jag tänker på det skulle det kunna skapa en del udda situationer när två personer man känner från olika platser visar sig vara samma person :gremcrazy:

Ackerfors

Alas, your rapids!

Jodå, det gjorde jag. Pratade tom ett par ord med Krille och beundrade hans blädderex av Västmark.

Minns du en svarthårig sak med vit t-shirt och röda shorts som gjorde Krille sällskap så är det mig du minns. Hade de hunnit komma igång/avsluta auktionen och det satt några andra flummisar och spelade kort så var det med största sannorlikhet folk från forumet. :gremsmile:

Spelade säkert spel med en massa forumare också, tänkte bara inte på att försöka avslöja deras "riktiga" identiteter. Vem vet hur många man redan känner här. När jag tänker på det skulle det kunna skapa en del udda situationer när två personer man känner från olika platser visar sig vara samma person :gremcrazy:

Haha, för mig skulle det inte uppstå några som helst komplikationer. Jag skulle bara bli glad... Men så är ju jag sådan att jag är glad 99% av all min vakna tid. :gremsmile:

Brixton

Veteran

Nej, missade nog dig på LinCon. Men dom kortspelande människorna såg jag. Har för mig att walium tom pekade ut dom som forumiter, men jag vågade aldrig gå fram och hälsa för dom såg ut att vara minst level 19.

Ackerfors

Alas, your rapids!

Hahaha, okej okej... :gremsmile:

*är level 20 expert och kan fortfarande ingenting*

Cybot

Mest spelbar
Hmmm, det är ju typiskt att man aldrig har kollat in vilka från forumet som fanns i trakten.

*Är i norrköping men flyttar på fredag*

vinter

Veteran
Är också intresserad av att börja spela rollspel igen. Har inte spelat på länge men har spelat mest DoD -91, Kult, Mutant gamla och nya, gamla SRR, och lite annat CarWars, Shadowrun, Warhammer. Jag är 25 bast och flyttade till Norrköping för 6 mån sedan.
Om vi är några stycken i Norrköping kanske man slipper åka till Linköping för att spela :gremsmirk:.
Kan tänka mig att pröva det mesta men är lite extra sugen på nya mutant.