Nekromanti spelare och spelledare sökes!

shinobi

Veteran
Vi är en liten spelgrupp i södra stockholm som letar efter fler spelare. Tanken är att få lite kontuinitet i spelandet och förhoppningen är att få spela i alla fall en gång varannan vecka. Vi brukar spela Wraith, MERP(Rolemaster), Vampire, Call of Cthulu och löite Sengoku. Vi tänkte även ta tag i Spacemaster nu, för att få oss lite SF.
Hör gärna av dig om du tycker att rollspel handlar om trovärdiga karaktärer och genuina stämningar.
Vi är alla kring 27 år och har väl spelat ganska länge, men erfarenhet är självklart inget krav. Alla kan vara kreativa!
Vi letar alltså både efter spelare, men även spelledare som kanske har erfarenhet av att spelleda andra spel än de vi räknat upp ovan. Men har du spellett wraith t.ex. så är det fett välkommet också!

Hare bra så hörs vi!

VilleK

Veteran
Låter intressant. Kan tänka mig att både spela och spelleda.
22år. Föredrar Vampire och Kult men jag är flexibel.

G

Guest

Guest
Mochérkampanjen söker spelare i Stockholm till 7/9

Spelledare söker spelare/spelgrupp i Stockholm för spel en helgdag i månaden. Nästa speltillfälle söndag 7 september kl 11-22 i Vasastan. Maila snarast om intresse.

KAMPANJEN. Vi spelar i en min egen fantasyvärld med inslag av SF. Äventyren sker i en tropisk/subtropisk miljö med stadsstaten Mochér som utgångspunkt. Det blir blandade äventyr i grotta, stad och vildmark. Det är en kampanj som gynnar en grupp som samarbetar med varandra för att klara utmaningarna och som anser att informationssökandet är lika viktigt som striderna. Du som vill ha både strid, magiska föremål, skatter, problemlösning och rollspel för att få det fulländade spelet har här den rätta kampanjen. Färdiga gnomkaraktärer med åtta grader i varierande klasser finns för spelare att starta med. Viss vana av rollspel underlättar och att du är ca 18 år eller äldre. Vi spelar i hyrd lokal och delar på hyran, så kostnaden blir ca 30-35 kronor per person och speltillfälle.

SPELLEDAREN. Jag som är spelledaren är 42 år och har fru och bebis. Jag har varit spelledare för befintlig kampanj 1980-82. Har startat upp kampanjen igen för ca ett år sedan. Jag har dock även tidigare varit spelledare i olika perioder under årens lopp. Nya spelare sökes på grund av att mina spelare fått barn eller vill göra annat. Den nuvarande nya spelgruppen består av en gammal spelare, en ny grupp på fyra personer som spelar andra spel tillsammans och en ny spelare som spelar i två andra grupper. Alla kommer inte varje gång så du är välkommen att delta och testspela. Vi har hunnit spela två gånger tillsammans. Maila mig om du är intresserad av att testspela. Är ni en grupp spelare som söker spelledare, så kan ni också höra av er.

FÄRDIGA KARAKTÄRER. Spelare får en färdig Jägare/Präst som har tagit åtta grader, sex grader som Jägare och två som Präst (bonus som man fått genom gudomlig intervention). Samtliga spelare har gnomkaraktärer. Det finns bland de övriga karaktärerna Jägare/Präst, Jägare/Samuraj, Spåman/Legendkännare, Barbar/Ninja och Rackare/ Skuggdansare/Ninja (undantaget som har klassgraderna 5/1/2). Om man vill kan man senare skräddarsy en egen karaktär. Spelet sker med både med regelböcker från Dungeons & Dragons och från den svenska versionen Dunder & Drakar [ladda ner från http://mikael.borjesson.net/dnd/default.asp se under Rollspelet].

Racoon

Veteran
Vad sägs om att kanske ha en sammankomst och träffas och se om våra rollspels tankar är likvärdiga ! jag tror att vi har tid främst på kvällar ! lämna gärna förslag på tid du kan!!

MVH

Racoon & Shinobi

aegin

Veteran
Joho... Jag undrade lite såsom en gammal spelare som inte spelat på länge men som har mycket jobb o så hur ni tänker spela, när var hur osv??? Skulle Väldigt gärna hitta en spelgrupp i sholm att spela med.

Racoon

Veteran
Tja!!
Vi håller till söder om stockholm och brukar spela hemma hos varandra! tanken är att skaffa lite fler spelare till sällskapet och få en viss kontinuitet i spelandet ! dvs att vi spelar 1-2 gånger i månaden och framför allt på helger !
hur! är en fråga som vi tycker att vi gemensamt kommer fram till !!

shinobi

Veteran
Jag vet inte om du kollat forumet, men vi svarade via ett inlägg på ditt svar. Tänkte att vi skulle skicka hit nu också. Vi spelar cirka varannan vecka och då oftas fredag, lördag eller söndag. Ibland blir det någon varadag om det funkar för alla.

Hör av dig så får vi snacka!
shinobi@hotbrev.com