Nekromanti Spelare söker grupper att köra med, deperat.

Norden

Veteran
Joined
24 Mar 2013
Messages
16
Location
Stockholm, Norrtälje
God dag, mitt namn e Rasmus. Jag e en nybörjare inom rollspel. Jag har varit med 2 gånger på scenario och haft så jäkla roligt där att jag bara suktar efter mer.

E det nån grubb där ute som skulle vara villig att ta emot mig. Jag vill köra allt och jag måste lära mig.
/
Rasmus

mail: norden.tha.man@hotmail.com
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Norrtälje ser jag att du skrivit i din profil. Lite synd, då jag själv är lokaliserad i huvudstadens södra förorter.

Förhoppningsvis finns det forumiter närmare dig, men jag kan nog ge dig några tips ändå.

Kika in på Sveroks karttjänst. Där kan man hitta föreningar som sysslar med rollspel; i just Norrtälje verkar det finnas en förening vid namn Hammerzeit som kan vara intressant.

Om du är riktigt desperat men har lite tålamod kvar så rekommenderar jag Repetikon som hålls den 8e Augusti på Dragons Lair på Kungsholmen, Stockholm. Det är drop-in-rollspel, så det ska bara vara att dyka upp och spela.

Lite längre fram i höst så går TullCon av stapeln i södra Stockholm. Jag är ju medarrangör, så att inte göra reklam för det är omöjligt =) Hursomhelst kan TullCon vara ett bra ställe att prova flera olika typer av rollspel.

Sen rekommenderar jag att du skriver lite mer om dig själv. Du är iochförsig ny till hobbyn och har kanske inte så utvecklade preferenser, men det kan vara bra för tilltänkta spelare att veta lite mer om dig.

Vad har du spelat för scenarier tidigare? Hur vill/kan du spela; regelbundet några gånger i månaden kanske eller mer hipp-som-happ som jobb och privatliv tillåter?
Har du något särskilt intresse som kan vara relevant i sammanhanget? Fantasy-älskare kanske?
 

shaithan

Warrior
Joined
8 Nov 2012
Messages
212
Location
Svergie
Tja, jag är med i en grupp som spelar flera ggr i veckan på dragon's lair på Kungsholmen vi spelar ett DnD baserat rollspel som heter alaria 1318 och vi välkomnar alla att komma och spela.
 

Anarchclown

Swashbuckler
Joined
24 Apr 2010
Messages
2,353
Location
Stockholm
Repetikon är ett återkommande evenemang en gång i månaden. Utmärkt både för att få testa spel och för att eventuellt knyta kontakter. Jag har också en öppen kampanj på tisdagar som fortfarande har plats för spelare om du vill vara med. Båda dessa aktiviteter utspelar sig på Dragons Lair.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Ska försöka klämma in dig i någon av våta OSR-grupper.

Lite knepigt med tid under sommaren bara.
 

Norden

Veteran
Joined
24 Mar 2013
Messages
16
Location
Stockholm, Norrtälje
Tack för tipsen. Nästa gång ska jag förklara mig själv lite mer.

Har varit på Repetikon 2 gånger och dessa 2 gånger är mina ända rollspels erfarenheter (utanför datorn).

TullCon låter awesome! " dagar med massa spel. Jag e så på!

Vilken söder ort e det du brukar spela? Jag jobbar nämligen just nu i Gamla stan.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Norden said:
Vilken söder ort e det du brukar spela? Jag jobbar nämligen just nu i Gamla stan.
Själv är jag bosatt utanför Tumba, men jag spelar framförallt längs Nynäshamnsbanan; Haninge, Ösmo, Nynäshamn. Jag spelar också i Tumba och Tullinge också (det finns en spelförening i Tullinge vid namn Vita Älgen, det är den som arrar TullCon). Långt ut och uteslutande på helger, så det blir nog svårt för dig att spela med oss :/
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,843
Vi ska spela en one-shot nu på Lördag klockan 16, more than Human ska spelas. Så människor med superkrafter, du får gärna vara med
 

Tomatalven

Hero
Joined
22 Sep 2012
Messages
1,175
Dragonborn said:
Tja, jag är med i en grupp som spelar flera ggr i veckan på dragon's lair på Kungsholmen vi spelar ett DnD baserat rollspel som heter alaria 1318 och vi välkomnar alla att komma och spela.
Vad kul, nära till min skola då skulle jag tro :gremsmile: Kan man hoppa in någon gång bara sådär?
 

wahjan

Veteran
Joined
12 Oct 2013
Messages
1
Hej Rasmus!

Jag heter Jan och håller i en rollspelsgrupp med två grabbar till, som brukar spela i Rimbo var tredje söndag. VAD vi spelar görs upp enligt gemensam överenskommelse. Just nu är det Kult som gäller. Min enkla fråga till dig blir då om du är intresserad av att hoppa in som 'Gubbe tre' i min spelgrupp? Vi kanske kunde ses på biblioteket i din hemstad Norrtälje och diskutera saken någon dag, eller vad säger du?

Vänlig Hälsning, Jan
 
Top