Min erfarenhet är att i alla fall för mig så kommer den praktiska erfarenheten (speciellt om man spelleder samma grupp hela tiden) att med årens lopp bli mer och mer repetitiv.
Sant! Men å andra sidan är inte spelarna de mest inovativa själarna som finns heller.
Jag vet inte om andra upplever det, men min erfarenhet säger att de flesta spelare har en del egenskaper som de alltid tar med sig i sin karaktär, oavsett vilken sorts roll de "egentligen" skulle spela.
Det finns till exempel de som:
- alltid hittar på kluriga lösningar på problem och fixar och donar med små tekniska prylar, även fast de har Int 3 och Bildning 3.
- alltid skaffar så hög vapenfärdighet som möjligt för att lättare "överleva".
- alltid fuskar med tärningen.
- alltid har karaktärer som är vettlösa (jfr engelskans reckless) och bara måste rycka i den där spaken/läsa högt ur pergamentet etc.
- alltid är de som tar kommandot i en grupp.
Und so weiter
//Erik - förbereder föreläsning
Sant! Men å andra sidan är inte spelarna de mest inovativa själarna som finns heller.
Jag vet inte om andra upplever det, men min erfarenhet säger att de flesta spelare har en del egenskaper som de alltid tar med sig i sin karaktär, oavsett vilken sorts roll de "egentligen" skulle spela.
Det finns till exempel de som:
- alltid hittar på kluriga lösningar på problem och fixar och donar med små tekniska prylar, även fast de har Int 3 och Bildning 3.
- alltid skaffar så hög vapenfärdighet som möjligt för att lättare "överleva".
- alltid fuskar med tärningen.
- alltid har karaktärer som är vettlösa (jfr engelskans reckless) och bara måste rycka i den där spaken/läsa högt ur pergamentet etc.
- alltid är de som tar kommandot i en grupp.
Und so weiter
//Erik - förbereder föreläsning