Nekromanti Spelargenerator

grisnak

Veteran
Nån som är intresserad av en spelargenerator till n2? Lägger ut en nu så att ni som är intresserade kan tanka iaf, skriv gärna under vad ni tyckte om den.
KOM IHÅG ATT LÄSA README! (annars kommer skiten verka skum)

eNo

Veteran
Fungerar bra enligt mig. Bra med normal/hjälte inställningen.

En liten sak bara; den säger att RP:n har hörapparat eller artificielt öra oberoende av det värde man slår fram.
Utöver det snyggt jobbat.

/eNo

Ackerfors

Alas, your rapids!
Menar du vilket program du ska packa upp det med så funkar Winrar eller Winzip, annars är det Neoroll.exe du ska öppna det med... :gremwink:

Ackerfors

Alas, your rapids!
En liten sak bara; den säger att RP:n har hörapparat eller artificielt öra oberoende av det värde man slår fram.

Jag vet förstås inte, men jag tror att det blir en markering i den rutan om man har väldigt lågt värde i syn eller hör.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Snyggt jobbat! Du har just räddat många speltimmar som en spelare i min spelgrupp skulle använda till att göra sin RP med. :gremsmile:

Ja, det är väldigt bra och jag förstår om det inte känns bra att skriva in händelserna i programmet, men jag fortsätter hoppas att det kommer till senare versioner. :gremwink:

grisnak

Veteran
Man får alltid hjälpmedel om man inte selekterade en karaktärstyp innan man slog ut första gången :gremtongue:

Ackerfors

Alas, your rapids!
Ja, det tycker jag att du ska göra för Grisnaks program var bra!

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Jag har bara hunnit ta mig en snabb titt på den hittills då jag bara är i skolan... men det ser jävligt bra ut! Underlättar och snabbar upp mycket när man ska göra en karaktär - bra!

"hare bra och ät choklad!"...? Nåväl :gremwink:. Finfint program i alla fall!

Keep up the good work liksom :gremsmile:.

*ska kika lite mer på det när jag kommer hem...*

Be0Wulf

Veteran
Programmet är då en väldigt bra sak att ha, för det brukar gå ganska mycket tid till att göra karaktärer... så det är att tacka och bocka som gäller... :gremsmile:

självklart hoppas jag att händelser kommer med i en framtida version

Trex

Veteran
Jag och Grisnak ska nog släppa en ny ver. i veckan om det går som planerat (vi ska fixa buggar m.m så om ni har upptäckt nått kan ni skriva det här eller skicka ett mail med en lista till mig eller grisnak.)

vi kanske orkar lägga på händelser m.m men förvänta er inget =)

Trex

Veteran
Hehe :gremgrin:, jag såg just när jag körde progget att den faktiskt inte kör random utan att det kommer siffror i en viss följd detta kan nog bli lite irriterande men du kan trycka massor av gånger om du inte vill ha samma värden. (dvs om du trycker en gång på tex uppväxtmiljö så slår den 58 och sen 54) Så trycker ni några gånger så får ni inte samma värden på slagen, detta gäller alla slag.slår du ut attributen, stänger ner progget, sätter igång det igen och slår ut dom igen så får du samma värden du fick förra gången du slog ut dom.
:gremconfused:

Trex

Veteran
Nu är en ny version pågång där hjälpmedelsproblemen och random motorn är fixad (en sida kommer förmodligen läggas upp för skiten snart) :gremgrin:
för er som kan paintshoppro/photoshop mottages tacksamt grymma bilder som vi kan ha i Neoroll (tex: en bakgrundsbild)
:gremtongue:

UnConnected

Veteran
Funkande mycket fint!

Bra att du har med sidanvisningar och tips på saker som programmet inte räknar ut!!!

Lite små buggit, men inget fatalt. Och du sa ju att det skulle komma nyare version snart så väntar med spänning. :gremsmile: