Nekromanti Spelarna skapar små detaljer

Dimfrost

Special Circumstances
Jag hade ditt Fabeljazz-spelande i bakhuvudet när jag skrev mitt inlägg, faktiskt. Det är kul att spelet passar så bra för spelarinflytande eftersom jag inte hade något sådant i tankarna när jag skrev det. Om (när) jag skriver en något utökad version ska jag komma ihåg att poängtera det här lite mer.

/Dimfrost

Ithaqua

Utsvulten Wendigo
*S* Nej, det är verkligen inget vanligt grepp bland mina spelare, men jag skulle önska att det vore det.. Det är något jag definitivt skulle uppmuntra, även om man som spelledare eventuellt skulle behöva modifiera deras observationer ibland, om det skulle strida alltför mycket mot ens egen värld / historia / eller ens scenario.

Exempel:
"Jag går fram och pratar lite med dom alviska spelmännen i hörnet", trots att jag aldrig nämnt dom alviska spelmännen i hörnet. Spelaren hittar på dom och vill interagera med dom."

Man kan då kanske skjuta in: "visst, gör du det..men när du närmar dig spelmännen märker du att de egentligen inte är alviska, även om de gjort sitt bästa för att se ut som så.."..

Eller: RP2 - "Ja, det är då orättvist att alla de snygga tjejerna dras till alla puckon. Jag menar titta på honom! Den där skjortan är allt annat än subtil liksom"

Då kan man kanske lägga till: "Du ser också att tjejen ifråga faktiskt råkar vara prostituerad, du har sett henne tidigare på..*fill in the blank* ;D

Spelet tas helt klart till en annan nivå, och det gäller att kunna improvisera. Som sagt var, önskar att jag också hade sådana spelare, tyder på spelnärvaro! *Flin*