Nekromanti Spelat sig själv?

SkitRobin

Veteran
En tanke slog mig...
Neotech 2 utspelar sig 2059.
Med lite "snabb huvudräkning" (läs: miniräknaren) räknar jag ut att jag är 73 år då.

Till min fråga:
Är det någon som har spelat sig själv (eller känner nån (som har en kompis som skakat hand med en) som har), eller kanske att rollpersonerna möter nån av spelarna som SLP?
Kan man göra så utan att bli galen?

Alla (rövar-)historier välkommna...

/Robin, har inte testat själv, men tycker det var en fin idé...

Magnus L

Hero
Det blir nog krångligt.

Framförallt när man ska rannsaka sig själv.. Vad har jag i STY och PSY? ehh..jo för fan..18 såklart..eller?

chrull

Stockholm Kartell
Inte i neotech, men vi har väl haft tanken att pröva i lite andra spel.

Däremot har vi användt en av spelarnas lillebror som mäktig affärsman och ledare över företaget ACGS som tillverkar det mesta man behöver och dessutom är onda. Ett perfekt företag dvs.

annars tycker jag du kan söka på de andra forumen då frågan har kommit upp flera gånger tidigare.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Äh, det är lätt... Om man ser på mig:

Styrka: 6
Tålighet: 16
Rörlighet: 14
Personlighet: 15
Psyke: 10
Vilja: 8
Bildning: 12
Syn: 8
Hörsel: 12

Orkar inte fixa restenmen det är nog ganska mycket jag det där. Ganska dålig ja, jag vet.... :gremsmile:

Man Mountainman

Storsvagåret
Framförallt när man ska rannsaka sig själv.. Vad har jag i STY och PSY? ehh..jo för fan..18 såklart..eller?

Som 80-åring? Jo, jag tackar, jag.

SkitRobin

Veteran
Det räcker ju inte med att rannsaka sig själv som man är nu. Man måste ju tänka: Hur är jag som 73åring?

/Robin

fusk

Warrior
okej, för att du ska kunna testa ifall du har prickat in värden så har jag gjort lite uträkningar åt dig...(medelvärde hela vägen)
du kan vara vaken 40 timmar om du inte rör dig, 64 ifall du gör det.
du kan dessutom klara dig utan vatten i 2dagar och 21timmar... :gremlaugh:
så det är bara att gå ut och testa ifall dina värden stämmer

Charlemagne

Veteran
Som jag är idag...

Sty 7
Smi 6
Tål 6
Psy 13
Bil 14
Per 8
Syn 8
Hörsel 9

Jag suger med andra ord. Som 61-åring (min ålder 2059) så är jag troligen sämre.
Det betyder med andra ord att jag inte är spelbar. Jag tvivlar på att de flesta är det. Man ska i N2 precis som i alla andra rollspel spela övernormen, och jag är då undernormen om ni frågar mig. Jag tror inte att många kan spela sig själva och överleva en längre strid.
Men nu behöver man ju inte bara slåss och det kan vara kul att spela sig själv, helt enkelt för att det är kul.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Är det bara så så är det lugnt. Då stämmer de precis. :gremgrin: Nja, kanske inte men det är inte långt ifrån...

Magnus L

Hero
Automateld i verkligheten..

Jag tror inte att många kan spela sig själva och överleva en längre strid.

Mycket troligt, dock så är jag bättre på att skjuta automateld än de flesta av min grupps RP :gremwink:

walium

Ganska töntig, faktiskt
Med tanke på hur tekniken har utvecklats i Neotech så är det inte säkert att ålderdomen kommer att vara tråkig och innebär kraftiga reduceringar av grundegenskaper och dylikt. I alla fall inte för de som har gott om pengar. Sedan kan höga färdighetsvärden säkert i viss mån kompensera för dåliga värden på grundegenskaper.

Walium the character

Sty 11
Tål 13
Smi 9
Psy 14
Per 8
Vil 13
Bil 14
Syn 5
Hör 13

Frixeray

Swordsman
Till n2 (eller ettan, för de som vill) har det väll aldrig förekommit, men till andra spel finns det några exempel

En av oss blev omfamnad till klan Lasombra i Vampire, med en Humanity som gick från åtta till ett på nån dag och blev medlem i Black Hand några dagar efter... kan tilläggas att en del av oss var på att köra en kampanj där vi körde oss själva. Dock blev det inget av detta, vilket kanske var tur det... Dock har vi skapat oss själva som människor till tidigare nämnda spel, utan några mer påföljder...

Sedan har vi lyckats med att döda en annars icke närvarande fusk i samma spel... vad vi dock ännu inte har förstått är vad fanken han gjorde i LA... Säg inget till honom, han vet inte om det än!

Vad jag hört så skall även Smaffy ha blivit ihjälslagen av rollpersonerna till DoD Chronopia... Som SLP då... Detta var dock före min tid som rollspelare, så jag gör nog bäst i att inte nämna mer om detta...

Och du, vill du spela dig själv till n2 behöver du egentligen inte vara gammal, hitt på nån anledning till att du fortfarande är ung bara...

Azdeus

Veteran
Re: Automateld i verkligheten..

Jag blev mycket smickrad för några dagar sedan då Frixeray hade fått för sig att han skulle spelleda mig och en till som oss själva, han sa ingenting tog två rollformulär och satte ut en massa attribut. Om jag inte minns fel så fick jag följande:
STY 14
TÅL 14
RÖR 11
PER 10
PSY 11
VIL 13
BIL 11
SYN 12
HÖR 6

Jag tyckte att det mesta stämde förutom sty och rör, som skulle byta plats med varandra.

Då jag har hållt på med skytte i närmare 8 år och har lite militärträning tror jag att jag kan klara mig rätt bra i en eldstrid.
Och jag vet att jag har mer än 10 i gevär och pistol, så jag kommer att träffa med minst hälften av allt jag spottar iväg.

"Ge mig en Ruger Mini 14 Paramil och jag äger er ALLA!"

Magnus L

Hero

Och jag vet att jag har mer än 10 i gevär och pistol, så jag kommer att träffa med minst hälften av allt jag spottar iväg.

Nu är det ju färdigheten automateld som anänds :gremwink:
Men jag håller med dig

Om jag skjuter 8 skott på 10 meters håll i N2 såhar jag en chans på 6 att träffa vart och ett...gör jag det i verkligheten (och ja, jag har gjort det) träffar jag alla i målet...inga probs

jaja, detta upptäckte vi första spelmötet med N2 och en husregel kom direkt

Azdeus

Veteran

Jag hat ju aldrig tränat automateld, jag vägrar. Jag har skjutit automateld ett par ggr och tycker att det rakt av är kass. Jag träffade riktigt hyggligt men ammunitionen tar ju slut direkt! Värdelöst enligt mig, jag föredrar att kontrollera mina skott och skjuta ett och ett.

Jag har alltid varit lite galen i skjutvapen och tog chansen att få skjuta direkt när jag var tio. (Vi flyttade till ett hus i närheten av en skjutbana)

Jag försöker att undvika strider i Neotech och Eon så mycket som möjligt så jag avskyr reglerna. Jag tycker inte att reglerna fungerar så jag "rollspelar" så mycket som möjligt och "in the event of a war" slänger mig i skydd och stannar där, oftast lobbar jag granater. Oslagbart!

DAKRilla

Hero

"Om jag skjuter 8 skott på 10 meters håll i N2 såhar jag en chans på 6 att träffa vart och ett...gör jag det i verkligheten (och ja, jag har gjort det) träffar jag alla i målet...inga probs"

Om det var ett stillastående mål på en prickskyttebana så är det ju faktiskt lite skillnad jämfört med riktigt eldstrid på liv och död.

"jaja, detta upptäckte vi första spelmötet med N2 och en husregel kom direkt"

Hur ser eran husregel ut?

Jag brukar köra så här: Träff på Jättenära håll: 1-3 , träff på nära håll: 1-2, träff för resten: 1 (har dock funderingar på att göra så att även normalt avstånd ger träff på 1-2). Det känns åtminstone lite trovärdigare då.

Magnus L

Hero

Jag har skjutit automateld ett par ggr och tycker att det rakt av är kass. Jag träffade riktigt hyggligt men ammunitionen tar ju slut direkt! Värdelöst enligt mig, jag föredrar att kontrollera mina skott och skjuta ett och ett.

Stridens tre grunder: Eel, Rörelse och Skydd.
Med mer bly i luften ökar skyddet. Så du slipper springa runt så mycket :gremwink:

Azdeus

Veteran

Med mer bly i luften ökar skyddet. Så du slipper springa runt så mycket

Det fungerar rätt bra med att slänga iväg ett skott åt gången skulle jag vilja säga. Flyger det ett par kulor lite då och då blir dom illa tvugna att hångla med leran längre. Visserligen diskutabelt huruvida det är mer effektivt men automateld slukar ammunition som f*n.
Jag har ju inte testat i riktig strid dock(tack och lov).

Magnus L

Hero

Jag har ju inte testat i riktig strid dock(tack och lov).

Nej, inte jag heller :gremwink: men simfire är ganska realistiskt, knattret från flera AK5 som skjuter auto gör att man trycker sig mot leran..enkelskott är ganska svåra att höra varifrån dom kommer och ger inte samma psykologiska effekt..

automateld slukar ammunition som f*n.

Jäpp :gremcool: