SF-bokhandeln såklart! :grina:
SF-bokhandeln, självklart! Finfint utbud, god lukt (känner igen den direkt), trevlig personal och mycket rollspel (en trappa upp, en papperskartongspirat visar vägen) och goda möjligheter att bläddra och tjuvkika i fred. Den bästa (och tyvärr en av de få) rollspelsbutikerna, där det förutom RPG går att handla allt från riktiga svärd till nemitidningar. Allt som har den minsta anknytning till fantasy och science-fiction alltså.
Eftersom jag nästan bara köper grejor på denna vallfärdspunkt (det är typ som lajvarnas Sundbybergs textlcentrum skaru veta!) har jag inte mycket koll på övriga butiker. Tradition mitt i stan lägger allt mer ned rollspelssäljandet till förmån för bofferdataspel och plast-legolasar. För nåt år sedan kunde man köpa exakt vilket rollspel som helst där, nu har de inte ens grundreglerna för de största rollspelen.
(Tradition i Jakan, vid Visirstråket i Centrum, har nästan helt lagt ned. Jag minns att jag köpte 'Dvärgar: Stenens söner' där för en fjärran tid sedan, och då hade de det mesta. Nu är det tomt på rollspel.)