Re: SF Bokhandeln
"framförallt har jag konstaterat att SF Bokhandeln i en heldel fall är billigare än Hobbyspel, trots att Hobbyspel säger att de är billigast."
Nu har du allt fått det om bakfoten, vi har aldrig påstått att vi är billigast och kommer troligen aldrig göra det heller. Att du säger sådana osanningar är tragiskt. Det vore en absurd sak av oss att påstå att vi är billigast, då vår affärsidé inte går ut på att vara billigast samt vi är för små för att priskonkurrera med mer etablerade butiker.
Frågan är hur vi skulle kunna vara dyrare än andra butiker dock, vi sysslar ju inte ännu med återförsäljning, och vad jag vet finns det inte någon annan begagnatbutik på nätet.
Eftersom de flesta (en överhängande majoritet) av alla produkter vi säljer är begagnade så försöker vi lägga priserna på halva nypris eller något mer än halva, standardpriserna för begagnade rollspel är då ca 150 kr. Om spelet ifråga är en raritet och mycket eftersökt av samlare norden över, så är priset mer, och ibland kan det vara riktigt dyrt, men då låter vi tillgång och efterfrågan styra.
Personligen tror jag att det är ditt personliga groll emot mig som fått dig att sprida sådana illvilliga lögner om vår (min och Baldyrs) webbbutik. Vilket är tragiskt.
Kornella
*