Nekromanti [Spelfrö] Shamanerna i Vegas

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Jag och Markehed satt och snackade lite igår när jag visade den här tarotleken. Vi kom raskt in på vad en sådan lek kunde användas till, och snart hade en idé fötts om Fear and Loathing-inspirerade shamaner på en sönderdrogad tripp genom Las Vegas, en plats vars andevärld är fylld med hopp, förtvivlan, kättja, girighet och ödesmättade ögonblick där allt står på spel.

Stora arkanan fungerar som samberättarverktyg när alla försöker komma fram till vad som egentligen händer. Dessvärre är ju tarotkorten öppna för tolkningar, något som väl passar en uppsättning moderna shamaner med en synnerligen lös koppling till verkligheten. Förhoppningsvis blir resultatet absurt, hallucinatoriskt och underhållande.

Vad sägs om det här?

God45

#PrayersForBahakan
Riktigt cool kortlek och ännu coolare spelkoncept! :gremsmile: Lycka till. Jag tänker sno kortleken till framtida projekt.

Man Mountainman

Storsvagåret
Svarte faraonen said:
Vad sägs om det här?
Jag hoppas det utspelar sig på 70-talet, också.

Det låter awesome, förstås. Vad tänker du ska driva handlingen framåt? Är man rivaler? Letar man efter något (i Fear and Loathing är de ju på jakt efter "den amerikanska drömmen", även om det är rätt uppenbart att detta är ett svepskäl :p)? Finns det hemligheter dolda i Vegas' andevärld som man måste blottlägga, eller illvilliga schamaner som man måste bekämpa?

En tanke är att du kollar på Jared Sorensens "Lacuna", om det nu finns att få tag på nånstans. Det är också ett spel som utspelar sig i en flippad drömvärld, men med agenter istället för schamaner. Det har en intressant pacingmekanism som ökar känslan av overklighet och vansinne. Kan man spela federala schamaner, kanske, utsända för att stoppa maffians operationer i andevärlden? Kanske med inspiration från "Men who stare at goats"? Eller beatnikschamaner som vill bekämpa Molochs hejdukar?

Ja, det här är bara förslag. Jag vill gärna höra vad du själv har för idéer.