Då säger jag Siege of the Citadel 2nd edBra fråga!
Jag har ju lagt fram mina tre förslag; jag vill såklart gärna veta ifall några av dem skulle passa er övriga – och om inte, vad ni har för andra förslag. De jag listat är ju åtminstone ett par av dem lite förberedelsetunga spel, och jag tänker att om vi bara kommer överens innan vi träffas så kan ju jag ställa i ordning så ni kan komma till dukat bord =)
En tanke apropå bord osv, det är inte alltid helt lätt att föreställa sig ett bord i ett rum. Ett billigt bord från Erikshjälpen e.d. som har rätt storlek kan göra processen enklare. Sen kan man lämna tillbaka bordet. Kostar litegranna förstås, men kanske bättre än att köpa ett dyrt stort bord o ev bli missnöjd just med storleken på det.Jag har nu testat.
Slutsats 1: Brädspel tar plats =)
Slutsats 2: Mitt matbord är ganska litet; för litet för åtminstone det här spelet. Men jag mindes plötsligt att jag ju en gång i den grå urtiden köpte teleskopben till mitt vardagsrumsbord… Och efter att ha krånglat lite kunde jag nu få till en hyfsat stor kvadratisk yta som det fanns mer plats på (136×120cm).
Jag ska testa att ställa den här två-bords-kombon i lite olika rum. Just nu står de i lägenhetens bäst upplysta men minst stämningsfulla/nördiga rum, det ganska kala köket.
När jag ändå flyttar runt så ska jag nog också testa göra lite setups för andra spel också… Det vore ju lite trevligt ifall det faktiskt går att spela saker här även innan jag hittat Det Perfekta Bordet™ att investera i.
Jo, det kan ju vara en tanke. Jag tänker ju annars att den här kombon som jag nu har kan hjälpa mig känna efter hur det blir.En tanke apropå bord osv, det är inte alltid helt lätt att föreställa sig ett bord i ett rum. Ett billigt bord från Erikshjälpen e.d. som har rätt storlek kan göra processen enklare. Sen kan man lämna tillbaka bordet. Kostar litegranna förstås, men kanske bättre än att köpa ett dyrt stort bord o ev bli missnöjd just med storleken på det.