Nekromanti Spelgrupp sökes i Växjö!

Rallemeister

Veteran
Tjenare!

Jag är nyinflyttad här i Växjö (pluggar Samhällsvetenskap på Linnéuniversitetet) och skulle jättegärna vilja hitta en skön grupp att rollspela med!

Jag är intresserad av det mesta, från fantasy till science fiction, så det är ingen fara. Är inget stort fan av Dungeons & Dragons, dock.

Robban

Hero
Halloj! Det finns en hel del rollspelsgrupper i Växjö, men inte så många som hänger på just det här forumet.

Ute på campus har du GAIN (Guds ande i näsan...), jag vet inte hur mycket rollspel de håller på med nu för tiden, men kanske lite? Annars spelar de rätt mycket brädspel och lajvar och sånt.

Växjö Spelförening håller mest på med figurslagspel men det finns några rollspelare som brukar hänga där också.

Sen finns det några lösa rollspelsgrupper som inte har någon direkt föreningsverksamhet, men hur du ska få kontakt med dem vet jag inte riktigt. Om jag kör igång nåt nytt kan jag ju hojta till däremot, det är ju alltid kul med nya spelare (fast om du inte gillar D&D... vad är det du inte gillar specifikt?). Eller om jag får reda på nån ny kampanj som dras igång, så kan jag ju nämna dig eller nåt. Jag själv har inte tid med mer än att SL:a nån gång i månaden.

Rallemeister

Veteran
Tjena Robban, tack för svaret!

Jag har kollat på Sveroks hemsida om det fanns några Sverokföreningar i Växjö, men det fanns typ bara brädspel, figurspel, lajv och Warhammer - vilket också är fränt, men inte riktigt det jag letar efter just nu. Ska kolla in GAIN och VÄS, tack för förslagen!

Och vad gäller Dungeons & Dragons så är det min personliga uppfattning att reglerna och spelet i sig riktar in sig på tok för mycket på just strid och slagsmål och lite för lite på rollspelande. För mycket dungeoncrawl för mig, så att säga.

Sen så har ju fjärde editionen tagit ett jättekliv mot figurspelshållet också, vilket jag inte heller gillade. (Dock så handlar allt detta ju väldigt mycket om personlig smak; något som kan diskuteras och debatteras om i evigheter, haha.)

Hör jättegärna av dig om du drar igång något eller hör talas om något; jag är helt nyinflyttad och skulle behöve lära känna lite folk!

pojjan

Veteran
Tjenare på er båda!
Jag söker med efter en grupp att spela med i växjöområdet. har nyligen flyttat ner från stockholm igen och nu kryper rollspelssuget fram igen. gillar de mestav spelen dock inte spelat så många, gillar D&D, Eon, och Vod, men lär mig gärna något nytt;) vore kul att få spela med en grupp som kan hålla på en längre period, så man hinner komma igenom ett par äventyr iaf . hör gärna av er!