Nekromanti Spelgrupper

Ymir

Liten kantbaron
Hur man använder hénéa

Jo, jag tänkte ge spelarna ett nytt psykfall att ta sig an, en liten moralkaka kan man säga. Under spelmötet imorgon skall rp:na bli inbjudna till grabbmiddag hos några gamla thism-vänner i Kini'an Tenev' Coron. En av dessa, gängets "ledare", kan man säga, förlorade armen i en strid med hénéa och hatar dem abnormt intensivt. Nå, nu till saken. Under middagen talas det lite kryptiskt om "speciell underhållning", och när denna "underhållning" slutligen släpas in är det tänkt att rp:na skall bli lite chockerade. Underhållningen består nämnligen av en naken, blodig och sönderslagen hénéaflicka som skadade sig i skogen (alternativt föll ned i en fångstgrop, har inte riktigt besätmt mig än), och blev tillfångatagen av hénéahataren. Hon har hållits fången och blivit misshandlad, våldtagen, plågad, förnedrad, etcetc av thismalverna i uppemot en månad, och är helt förstörd både fysisk och psykiskt. Min tanke var att hon, medan thismalverna börjar "leka" med henne, skall kasta tårfyllda blickar mot rp:na, och att de någonstans djupt in i hennes kastanjebruna. rödgråtna ögon skall se en svag strimma hopp lysa, ett rop på hjälp.
Min förhoppning är helt enkelt att rp:na skall försöka rädda hénéaflickan, och, förutsatt att detta lyckas, försöka rehabilitera henne (Lycan älskar sånt, hans karaktär är rena hobbypsykologen, och jag älskar psykiskt förstörda karaktärer). Nu vet jag ju inte hur rp:na kommer att reagera, men jag tycker hursomhelst att det är en intressant, och mycket tragisk, moralkaka att utsätta dem för. Skall bli spännande att se vad som händer imorgon...

- Ymir, mycket nöjd med ovanstående idé (att den dessutom ger mig möjlighet att använda hénéa annat än som nudistiskt lagda skogsninjor gör ju inte saken sämre)