Rickard
Urverk speldesign
Alltså, att sitta pula med moddar till regelsystem borde vara en klar hobbyhandling, vilket för mig till vilka preferenser jag har som system; nämligen system som presenterar en grund och sedan kan byggas ut av mig (till skillnad från Eon som presenterar hela paketet). Just ett sådant system är inte så svårt att göra, så varför skulle en sådan värld vara svår att skapa? Presentera något som man kan utgå från och sedan får spelledaren bygga vidare på det.
Är jag korkad eller är frågeformuleringen såpass enkel att besvara? Lexx hade, när jag snackade med honom i förrgår, spelat med roterande spelledare där man byggde ut världen tillsammans. De hade ett skönt markeringsystem så att de andra spelledarna visste hur mycket de kunde modifiera det som andra spelledare skapade. Han kan säkert förklara det hela mer ingripande och bättre än mig.
/Han som med andra ord vill poängtera att "acts of hobby" var en större del av rollspelen förr i tiden
Är jag korkad eller är frågeformuleringen såpass enkel att besvara? Lexx hade, när jag snackade med honom i förrgår, spelat med roterande spelledare där man byggde ut världen tillsammans. De hade ett skönt markeringsystem så att de andra spelledarna visste hur mycket de kunde modifiera det som andra spelledare skapade. Han kan säkert förklara det hela mer ingripande och bättre än mig.
/Han som med andra ord vill poängtera att "acts of hobby" var en större del av rollspelen förr i tiden