Hej. Jag söker information om ett regelsystem som hanterar kampanjen/äventyret för spelledaren.
Det är alltså inte speliga regler för spelarna som jag är ute efter (speliga alternativ och sånt) utan regler för hur världen utvecklas och reagerar på rollpersonernas handlingar.
Det jag föreställer mig är alltså någon slags system där man på samma sätt som man i många rollspel använder FV, svårighetsgrad, slumpgenerator och regler för att bestämma om rollpersonerna lyckas åstadkomma någonting, istället använder liknande saker för att avgöra vad SLPs tar sig för, svårighetsgraden för att göra olika saker och liknande.
Vad finns det för system som använder sig av dylika regler? (Länka gärna om det finns på nätet.)
Det är alltså inte speliga regler för spelarna som jag är ute efter (speliga alternativ och sånt) utan regler för hur världen utvecklas och reagerar på rollpersonernas handlingar.
Det jag föreställer mig är alltså någon slags system där man på samma sätt som man i många rollspel använder FV, svårighetsgrad, slumpgenerator och regler för att bestämma om rollpersonerna lyckas åstadkomma någonting, istället använder liknande saker för att avgöra vad SLPs tar sig för, svårighetsgraden för att göra olika saker och liknande.
Vad finns det för system som använder sig av dylika regler? (Länka gärna om det finns på nätet.)