Hej! Undrar om nån har lite synpunkter, förslag, ideer o grejs.. sånt som hjälper en SL att lägga upp sina kampanjer.
Jag planerar att spelleda 2 neotechkampanjer, med lite varierande innehåll:
Den första kommer vara en strikt militärkampanj, troligen runt 2010-2015 där spelarna spelar soldater i ett specialförband eller jägarförband och gör rent militära uppdrag. Realismen kommer vara mycket hög, folk kommer säkert dö (hrm), men det jag saknar lite är regler för tex pansarfordon och rpgs.. saker som kan dyka upp ibland. Hittade en del regler jag gillar. Dessutom tänkte jag använda äldre vapen utan alla lasersikten o elektronik, och över hududtaget en lägre tekniknivå. Miljön är troligen nånstans i mellanöstern, och spelarna är del av en något cynisk arme. Bla har jag ingen cybernetik med.
Den andra kampanjen tänker jag lägga i neotechs beskrivna värld, med all cybernetik, vapen, säkerhetssystem osv. Spelaren (troligen en enpersonskampanj) spelar proffesionella lönnmördare som åtar sej uppdrag på ganska hög nivå. Uppdrag kommer o gå mellan mord på lägre mediakändisar och knarklangare till VD för några av världens största företag.
Spelarna får en budget av uppdragsgivaren och löser sen uppgiften hur de vill. Och ja, jag vet att neotech har massor med säkerhet och sensorer och sniffare, men mina spelare vill se om det går att gå runt dem.
Läste tidigare inlägg om lönnmord.. och jag håller inte med. Ingen är omöjlig att mörda, det är bara olika svårt. Även vapensniffare går att gå runt. Det viktiga för mej som SL är att veta hur alla system fungerar tekniskt (sprängsniffaren tex, regerar den på spårämnen i luften? har inte läst nåt, men jag kan gissa det? i så fall kan man ha bomben i en tät förpackning, tex innesluten i en vattenbehållare. osv.)
I bägge kampanjerna anser jag som SL att friheten när man spelar är viktigast.. oavsett vad spelarna villgöra (mörda VDs, skaffa en atombomb) så skall det vara MÖJLIGT att utföra, även om det kan vara väldigt svårt. hm. ingen kommer nog skaffa en atombomb iofs, haha. Nån hade nån gång ett förslag om att sno en pansarvagn tex (hm), som exempel på "omöjliga" handlingar. Att stjäla en är kanske inte så svårt. Det svåra är att gömma eller använda den utan att få nån insatsstyrka på sej. Jag menar, svårigheten att köra iväg med en svensk pvagn idag är faktiskt inte så enorm, och kan det gå idag går det allt i framtiden med.. aja
Tacksam för kommentarer.
Jag planerar att spelleda 2 neotechkampanjer, med lite varierande innehåll:
Den första kommer vara en strikt militärkampanj, troligen runt 2010-2015 där spelarna spelar soldater i ett specialförband eller jägarförband och gör rent militära uppdrag. Realismen kommer vara mycket hög, folk kommer säkert dö (hrm), men det jag saknar lite är regler för tex pansarfordon och rpgs.. saker som kan dyka upp ibland. Hittade en del regler jag gillar. Dessutom tänkte jag använda äldre vapen utan alla lasersikten o elektronik, och över hududtaget en lägre tekniknivå. Miljön är troligen nånstans i mellanöstern, och spelarna är del av en något cynisk arme. Bla har jag ingen cybernetik med.
Den andra kampanjen tänker jag lägga i neotechs beskrivna värld, med all cybernetik, vapen, säkerhetssystem osv. Spelaren (troligen en enpersonskampanj) spelar proffesionella lönnmördare som åtar sej uppdrag på ganska hög nivå. Uppdrag kommer o gå mellan mord på lägre mediakändisar och knarklangare till VD för några av världens största företag.
Spelarna får en budget av uppdragsgivaren och löser sen uppgiften hur de vill. Och ja, jag vet att neotech har massor med säkerhet och sensorer och sniffare, men mina spelare vill se om det går att gå runt dem.
Läste tidigare inlägg om lönnmord.. och jag håller inte med. Ingen är omöjlig att mörda, det är bara olika svårt. Även vapensniffare går att gå runt. Det viktiga för mej som SL är att veta hur alla system fungerar tekniskt (sprängsniffaren tex, regerar den på spårämnen i luften? har inte läst nåt, men jag kan gissa det? i så fall kan man ha bomben i en tät förpackning, tex innesluten i en vattenbehållare. osv.)
I bägge kampanjerna anser jag som SL att friheten när man spelar är viktigast.. oavsett vad spelarna villgöra (mörda VDs, skaffa en atombomb) så skall det vara MÖJLIGT att utföra, även om det kan vara väldigt svårt. hm. ingen kommer nog skaffa en atombomb iofs, haha. Nån hade nån gång ett förslag om att sno en pansarvagn tex (hm), som exempel på "omöjliga" handlingar. Att stjäla en är kanske inte så svårt. Det svåra är att gömma eller använda den utan att få nån insatsstyrka på sej. Jag menar, svårigheten att köra iväg med en svensk pvagn idag är faktiskt inte så enorm, och kan det gå idag går det allt i framtiden med.. aja
Tacksam för kommentarer.