Konvent Spelkongress 24, lördag 19 oktober 2024

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
4,269
Location
Oktoberlandet
Toppen tillställning gott folk.
Bra panelsamtal med alla trevliga spelskapare.
Lirade Corilois med den strålande Samuel som SL (bord 7, 13:30). Kul i stöket å tackar SL för den episka avslutningen med eldkastare i högsta hugg 🚀😇🔥 ❤👍
 
Last edited:

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
18,013
Location
Ereb Altor
Vilken helg! Mitt wrnu-pokemon gick ju över förväntan och vet knappt om jag kan nämna alla galet sympatiska nördvänner jag träffat, men inte minst för min egen skull ska jag försöka göra en kort sammanfattning.

Vi var rätt försenade från Gbg och fick åka extrainsatt luffartåg med @Styrman @avatarex och @Krille Så det var ju rätt trevligt ändå :)

Vi stack nästan direkt till Munkbron och träffade @Bifur (som inte alls är en liten vresig dvärg!), @Professor T (som kanske är professor?) @Anarchclown (där vi enades om att jag uppenbarligen har dålig smak) @StradhLestat (som tycktes vara överallt hela helgen!), en hel hög från Stockholm Kartell och säkert någon som jag lyckats glömma (men det är inte ert fel!)

Det var länge sedan jag var på någon form av spelkonvent så jag trodde att jag visste ungefär vad jag skulle förvänta mig men jag hade helt fel! Jag kan dessutom tillägga att jag minglar rätt mycket i mitt vanliga jobb men en sån här öppen och positiv stämning vet jag knappt om jag varit med om innan!

Vi delade rum ned Windheim, Robin och Mattias (vet inte forumsnick tyvärr) men det blev rätt snabbt helt omöjligt att hålla reda på alla. Men vet att jag snackade ett bra tag med @Franz som ju var supertrevlig, @Brior (som ju också är supertrevlig!) jag fick lyssna lite på Michael och Gunilla (men fick inte chansen att prata med dem och säga hur mycket jag älskar Cyberzonen, Mutant m.m.), pratade rollspelskonst och ålderskrämpor med @Vitulv. Lyssnade på och pratade med @Magnus Seter (som var precis lika sympatisk som han verkar IRL). Tiden gick sjukt fort och det känns som att jag missat att nämna 100 forumiter och andra.

Sedan var det kvällshäng där vi inte vann quizen men käkade gott och återigen var det löjligt trevligt. Delade bord med @TomasFriaLigan och flera andra trevliga (men lyckades bara prata med de på ena halvan av bordet). Hela Fria Ligan fick jag tillfälle att äntligen träffa även om jag sprungit på en och annan innan. Men det är var väldigt länge sedan. Tomas, Kosta, Nils, Mattias... Sjukt kul! Barhäng med @Dimfrost och @kloptok och illustratören Nicklas (hänger han här?) Mfl!

Kvällen avslutades med en kort guidad tur av Stockholms glömda pestkyrkogård av @Dante. Eller ja, vi var på en kort efterfest på Tunnan med the usual suspects.

Tack Fria Ligan och alla ni andra! Det här kommer jag leva på länge! Jag har inte pratat om så här mycket om orcher, robotar, rollspelskartor, tärningsgpölar, tatuerade lönnmördare, kloaker och annat livsviktigt, och inte träffat så här många sympatiska människor på så kort tid. Så ni som vet att ni sa hej till mig får gärna hojta till!

Återigen, tack för en skitkul helg!

Alla jag glömde att tagga får
 
Last edited:

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
18,013
Location
Ereb Altor
Jag kom hem till Gävle igen vid ettiden på natten efter en väldigt trevlig dag med nästan överväldigande många givande möten! Har lite dålig koll på era nick, men tack alla, och tack Mogger för Windheim-böckerna!
Du fick dom inte av mig :) (jag är Ereb Altor-snubben med keps) men kul att träffas ändå! :)
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
7,028
Ja, otroligt trevligt folk/stämning på kongressen. Kul att det händer något i Stockholm som varit utan ett större konvent alldeles för länge. Eftersom biljetterna var slutsålda så vågar man kanske hoppas på att det växer ytterligare med åren.
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,589
Det var verkligen en mycket kul dag och kväll. Superroligt att prata rollspel med så många insatta och kunniga skapare som @Styrman, @Mogger, @avatarex, @Brior, @chrull, @luddwig, @Krille, Ligan-gänget och alla de jag inte har koll på om de finns här, som Sanna V (som berättade mycket spännande om lajv-världen). Och uppenbarligen många fler jag inte hann fånga eller missade. Kanske måste mingla mer nästa år och lägga tiden på att göra bort mig vid spelbordet (3 av 16 poäng i SM i DoD :sneaky:).
 

Monokel

Korrektionsglas som fästs framför ena ögat
Joined
6 Nov 2019
Messages
505
Location
Uppsala
Hade en riktigt trevlig dag på kongressen! Blev mindre mingel och föredrag än väntat för mig, men mer spel. Fyllde tiden mellan tidiga DoD-passet och sena Coriolis-passet med en butiksrunda, snack med gamla bekanta och ett parti Zone wars. Hade trevliga medspelare och duktiga spelledare hela dagen. Blir definitivt ett besök nästa år igen.
 
Top